افزایش مصرف قرص راینیتیدین به دلیل کیفیت پایین نان

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این سفر، خبرنگاران وارد شهرک صنعتی بهارستان شدند که کارخانه سه نان در آنجا قرار داشت و ضمن بازدید از خط تولید این کارخانه در نشست خبری مدیرعامل این مجموعه تولیدی شرکت کردند. نعمت اله بابایی مدیر عامل این مجموعه با اشاره به اهمیت نان در سفره غذایی کشور …

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این سفر، خبرنگاران وارد شهرک صنعتی بهارستان شدند که کارخانه سه نان در آنجا قرار داشت و ضمن بازدید از خط تولید این کارخانه در نشست خبری مدیرعامل این مجموعه تولیدی شرکت کردند.

نعمت اله بابایی مدیر عامل این مجموعه با اشاره به اهمیت نان در سفره غذایی کشور گفت: هر ایرانی به طور متوسط روزانه ۴۶۰ گرم نان مصرف می کند که با احتساب دور ریز آن به صورت خالص ۳۰۰ گرم مصرف دارد که این معادل ۱۶۴ کیلو در سال است این محصول جزو قوت لایموت مردم محسوب می شود به همین سبب شرایط پخت استاندارد و بهداشت در تمام مراحل فرآوری آن لازم است.

بابایی افزود: متاسفانه وضعیت نان در کشور ما مطلوب نیست و نشانه آن این است که اکنون ایرانی‌ها به اندازه کل کشورهای جهان قرص راینیتیدین مصرف می کنند.

وی افزود: در این صنعت رانت و سو استفاده وجود دارد و همین عامل سبب شده که کشور هیچگونه پیشرفتی در این حوزه نداشته باشد.

مدیرعامل سه نان تصریح کرد: دولت ما ۳۷ سال در رابطه با آرد و نان اشتباه کرد و به آن سوبسید داد. متاسفانه سیاستگذاران ما متوجه نشدند که در هر کار دولتی که یارانه وجود داشته باشد همراه خود فساد می آورد.

بابایی ادامه داد:اگر دولت می خواهد رانت را از بین ببرد و کیفیت را بالا ببرد و جلوی گسترش سرطان مری و معده را بگیرد باید یارانه این بخش را حذف کند.

بابایی گفت:کدام نانوایی به خمیر نان استراحت ۲۰ دقیقه ای میدهد یا آن را در دمای ۲۰ درجه نگه می دارد رعایت تمام این عوامل سبب می شود که نان با کیفیت عرضه شود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا