تخلیه اطلاعاتی پناهجویان در آلمان

سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان موسوم به «بی. ان. دی» تلاش می کند از متقاضیان پناهندگی در این کشور برای کسب اطلاعات امنیتی استفاده کند. به گزارش ایرنا از برلین، پایگاه اینترنتی نشریه معتبر آلمانی «اشپیگل» با افشای این موضوع، افزود: سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان وعده حمایت بیشتر از پناهجویان در ازای دریافت چنین اطلاعاتی را …

سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان موسوم به «بی. ان. دی» تلاش می کند از متقاضیان پناهندگی در این کشور برای کسب اطلاعات امنیتی استفاده کند.

به گزارش ایرنا از برلین، پایگاه اینترنتی نشریه معتبر آلمانی «اشپیگل» با افشای این موضوع، افزود: سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان وعده حمایت بیشتر از پناهجویان در ازای دریافت چنین اطلاعاتی را داده است.

«اشپیگل» در گزارش اختصاصی خود افزود که سرویس اطلاعاتی فدرال (BND) و دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی، حدود ۸۵۰ پناهجو را برای دریافت اطلاعات جاسوسی و امنیتی مورد بازجویی و تحت فشار قرار داده اند.
گزارش اشپیگل در استناد به پاسخ دولت آلمان به درخواست فراکسیون اپوزیسیون چپ پارلمان منتشر شده است.

به نوشته اشپیگل، سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان در ازای دریافت اطلاعات وعده کمک به پناهجویان داده اند که بدون ارائه این همکاری، امکان دسترسی به این کمک ها برایشان میسر نبوده است.
طبق این گزارش، حدود ۴۷۷ نفر از پناهجویان در آلمان در برابر ارائه اطلاعات، بسته های حمایتی از جمله مجوز ماندن در آلمان را کسب کرده اند.

«مارتینا رنر» عضو حزب چپ آلمان ضمن ابراز نگرانی از این عمل سرویس های اطلاعاتی فدرال آلمان گفت: تحت فشار قرار دادن پناهجویان از سوی سرویس های اطلاعاتی نه تنها از نظر اخلاقی اشتباه است بلکه اعتبار اطلاعات جمع آوری شده از این طریق نیز مورد تردید قرار دارد.

احزاب اپوزیسیون دولت آلمان به ویژه حزب چپ های این کشور شدیدا از اقدام سرویس های اطلاعاتی این کشور انتقاد کرده و خواستار توقف چنین فشارهایی بر روی پناهجویان شده اند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا