درآمد اپل از آیپد پرو معادل درآمد مایکروسافت از مجموعه محصولات سرفس بوده است

سرفس های مایکروسافت و آیپد پروی اپل محصولاتی نیستند که بتوانید به راحتی آنها را با هم مقایسه کنید. مایکروسافت اولین نسل از چنین محصولاتی را پنج سال پیش معرفی کرد در حالی که اولین نسل از آیپد پرو حدود چهار ماه پیش راهی اپل استورها در سراسر جهان شد. در این میان اما یک …

سرفس های مایکروسافت و آیپد پروی اپل محصولاتی نیستند که بتوانید به راحتی آنها را با هم مقایسه کنید. مایکروسافت اولین نسل از چنین محصولاتی را پنج سال پیش معرفی کرد در حالی که اولین نسل از آیپد پرو حدود چهار ماه پیش راهی اپل استورها در سراسر جهان شد.

در این میان اما یک نکته ظریف وجود دارد: درآمد اپل و مایکروسافت از دو دسته بندی یاد شده در سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵ برابر بوده است.

بر اساس گزارش مالی مایکروسافت که در روز جمعه منتشر شد، درآمد شرکت ساکن ردموند از «سرفس» در سه ماهه نهایی سال ۲۰۱۵ برابر با ۱.۴ میلیارد دلار بوده. در همین مقطع زمانی اپل از فروش آپید پرو تقریبا همین درآمد را کسب کرده، محصولی که اولین نسل از آن در ابتدای ماه نوامبر عرضه شد.

البته اپل تعداد آیپد پرو هایی که به فروش رسانده را بیان نمی کند و به طور کلی یک دسته بندی به نام «آیپد» در گزارش مالی خود دارد که همه تبلت هایش در آن جای می گیرند اما موسسه تحقیقاتی IDC باور دارد که آیپد پرو تشکیل دهنده ۱۵ الی ۲۰ درصد از درآمدهای اپل در بخش «آیپد» بوده است.

اپل گزارش داده بود که درآمدی معادل ۷.۱ میلیارد دلاری از فروش آیپدها داشته و ۲۰ درصد از این رقم، معادل ۱.۴ میلیارد دلار است.

اگر بخواهیم از زاویه ای دیگر به این مسئله نگاه کنیم، محصولی که اپل چند ماه پیش آن را معرفی و عرضه کرد اکنون ارزشی دارد برابر با محصولی که مایکروسافت ۵ سال برایش زحمت کشیده است.

آیپد پرو از نمایشگری ۱۲.۹ اینچی برخوردار است که صرفا برای کاربران حرفه ای و خلاق طراحی شده. البته محصول اپل از هر دو بُعد سخت افزاری و نرم افزاری، محصولی ضعیف تر از سرفس است.

اگر به خاطر داشته باشید، مدتی برایتان نوشتیم که یکی از مدیران مایکروسافت، در مورد آیپد پرو اظهار نظر کرده و گفته که این تبلت همچون یک محصول جانبی است که نمی تواند وظایف یک کامپیوتر کامل را انجام دهد. هر چند آقای تیم کوک، مدیر عامل اپل نظر مخالفی دارد و تصور می کند برخی از کاربران می توانند از آیپد پرو به عنوان جایگزینی برای یک کامپیوتر شخصی استفاده کنند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا