با جدیدترین هواپیمای بوئینگ آشنا شوید

جدیدترین هواپیمای مسافربری «بوئینگ» به نام Boeing 737 Max برای نخستین بار در روز جمعه به صورت آزمایشی پرواز نمود. مسیر پرواز این وسیله ی نقلیه هوایی از کارخانه اش که در رنتون واشنگتن واقع شده به مقصد فرودگاه صحرائی بوئینگ در سیاتل بود که حدود ۲ ساعت و ۴۷ دقیقه به طول انجامید. مراحل …

جدیدترین هواپیمای مسافربری «بوئینگ» به نام Boeing 737 Max برای نخستین بار در روز جمعه به صورت آزمایشی پرواز نمود. مسیر پرواز این وسیله ی نقلیه هوایی از کارخانه اش که در رنتون واشنگتن واقع شده به مقصد فرودگاه صحرائی بوئینگ در سیاتل بود که حدود ۲ ساعت و ۴۷ دقیقه به طول انجامید.

مراحل ساخت و تکمیل «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸» در ماه گذشته میلادی به پایان رسید و آخر هفته گذشته در مقابل هزاران کارمند کمپانی سازنده، با تشریفات کامل رونمائی گشت.

بد نیست بدانید خانواده ۷۳۷ بوئینگ جزء پر فروش ترین خطوط هوائی به شمار می روند که همیشه برای مقاصد تجاری و مسافربری مورد استفاده قرار گرفته اند. به طوری که می توان گفت این خط هوائی از سال ۱۹۶۵ میلادی تاکنون بیش از ۱۳ هزار هواپیما فروخته.

مدیر برنامه های Boeing 737 Max، «کیث لورکان» در روز پرواز آزمایشی این هواپیما گفت: «ما یک محصول بسیار عالی و استثنائی در اینجا داریم و تصور می کنیم یکی از پر طرفدراترین هواپیمای مسافربری باشد که تاکنون وجود داشته.»

در ادامه می توانید تاریخ بوئینگ ۷۳۷ و نسل چهارم Max را به صورت تصویری مشاهده نمائید:
۱-w600

از زمان معرفی یعنی سال ۱۹۶۷، بوئینگ ۷۳۷ انقلابی بزرگ در سفرهای هوائی کوتاه و متوسط ایجاد نمود و خوب است بدانید در سال های اولیه به «بچه بوئینگ» شهرت داشت.
۲-w600

در آن زمان مدل ۷۳۷ گزینه ای کاملا قابل اعتماد و کاربردی به شمار می رفت که در مقایسه با بوئینگ های دیگر همانند ۷۰۷ و ۷۲۷ هزینه کمتری نیز داشت.
۳-w600

در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، بوئینگ نسلی از جت های ۷۳۷ را توسعه داد که «سری کلاسیک» نامیده می شدند. این مدل ها ردیف ها و صندلی های بیشتری نسبت به نمونه های قبلی داشتند. بعلاوه، سری کلاسیک با موتورهای توربوفن CFM56 همراه بود که موجب کاهش مصرف سوخت و انرژی می شد.
۴-w600

در سال ۱۹۷۷ میلادی، بوئینگ نمونه آپگرید شده ی دیگری از سری ۷۳۷ معرفی کرد که ۷۳۷ Next Generation نام داشت.
۵-w600

این سری به تجهیزات هوابرد به روز رسانی شده، اتاق خلبان تمام شیشه ای و بالک هایی مجهز شده اند که مصرف سوخت هواپیماها را به میزان زیادی پایین می آورند و در حال حاضر نیز در خطوط هوایی مختلف سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.
۶-w600

و در آخر در رقابت با «ایرباس A320»، بوئینگ نیز جدیدترین مدل از جت های مسافربری خود را به نام «۷۳۷ مکس» معرفی و رونمائی نمود.
۷-w600

قرار است بوئینگ ۷۳۷ Max به رقیب جدی و قدرتمند جدیدترین A320های ایرباس تبدیل گردد.
۸-w600

نخستین نمونه از ۷۳۷ Max در ۳۰ نوامبر مصادف با ۹ آذر ماه تکمیل شد اما هنوز رنگ آمیزی نشده بود و به گفته بوئینگ این محصول درست بر اساس برنامه ریزی هایی که ۴ سال قبل انجام داده بود، طراحی، ساخته و تکمیل گشت.
۹-w600

فروش هواپیمای بزرگ (جامبو جت) ۷۴۷ در حد انتظار نبود …
۱۰-w600

رونمائی از ۷۸۷ Dreamliner
۱۱-w600

ورود ۷۳۷ MAX
۱۲-w600

بوئینگ در تولید MAX تغییرات اساسی در مدل های ۷۳۷ ایجاد نموده
۱۳-w600

به ادعای کمپانی سازنده، بالک های جدید MAX تا ۱.۸ درصد در مصرف سوخت صرفه جوئی می نماید.
۱۴-w600

این جت با موتورهای CFM International Leap که سیستم کاهش مصرف سوخت دارند همراه است و در عین حال طراحی زیبایی نیز دارد.
۱۵-w600

بوئینگ همچنین بدنه و بال های مکس را از نو طراحی نموده و در نتیجه ی آن موجب کاهش وزن کلی و بهبود آیرودینامیک هواپیما شده است.
۱۶-w600

به ادعای خود کمپانی هوائی نمونه های جدید تا ۲۰ درصد کمتر از ۷۳۷های موجود در خطوط هوائی سوخت مصرف می نمایند.
۱۷-w600

به لحاظ قیمت نیز بلیت آن حدود ۸ درصد ارزان تر از صندلی هواپیما رقیب یعنی A320neo است.
۱۸-w600

کابین خلبان تماما شیشه ای است
۱۹-w600

همچنین کابین مسافران در نمونه ی نخستین Max پر از تجهیزات تست و آزمایش پرواز است.
۲۰-w600

هواپیماهایی که ارزش بلیتشان بیشتر باشد، طراحی داخلی اختصاصی بوئینگ به نام آسمان را خواهند داشت.
۲۲-w600

بوئینگ ۷۳۷ مکس از اندازه کوچک با ۱۴۹ صندلی تا ۲۲۰ صندلی موجود خواهد بود و مدلی که رونمائی گشته، نمونه ای با ظرفیت ۱۸۹ صندلی بوده.
۲۳-w600

نسخه های دوم و سوم هواپیمای مورد بحث نیز در رنتون واشنگتن در حال ساخت هستند
۲۴-w600

در حال حاضر بوئینگ بیش از ۳ هزار سفارش برای ۷۳۷ مکس دارد
۲۵-w600

قیمت کوچک ترین مدل MAX 7 از ۹۰.۲ میلیون دلار آغاز می گردد و این در حالی است که پایه ی قیمت مدل MAX 9 از ۱۱۶.۶ میلیون دلار است.
۲۶-w600

آغاز پرواز آزمایشی …

منبع:
businessinsider
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا