تمایل شرکت چند ملیتی سواپه برای ایجاد پالایشگاه و انرژی نو در چابهار

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ‘فرانسیس دوهرتی’ پس از بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های چابهار در نشست مدیران منطقه آزاد چابهار تمایل خود را برای ایجاد پالایشگاه و استفاده از امواج دریا برای تولید انرژی نو اعلام کرد و افزود: با توجه به موقعیت چابهار و قرار گرفتن آن در حاشیه دریایی اقیانوس …

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ‘فرانسیس دوهرتی’ پس از بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های چابهار در نشست مدیران منطقه آزاد چابهار تمایل خود را برای ایجاد پالایشگاه و استفاده از امواج دریا برای تولید انرژی نو اعلام کرد و افزود: با توجه به موقعیت چابهار و قرار گرفتن آن در حاشیه دریایی اقیانوس هند فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه مفید و سوددهی خوبی خواهد داشت.
وی گفت: در این سفر چند تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد چابهار امضاء خواهد شد.
مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: تمامی همکاری ها و اقدامات لازم برای تسهیل در سرمایه گذاری شرکت سواپه انجام خواهد شد.
مجتبی اسدی افزود: منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار از هرگونه سرمایه گذاری افراد و شرکت های داخلی و خارجی استقبال می کند تا به رشد و توسعه منطقه کمک شایانی شود.
عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: چابهار در چند سال آینده با اجرای زیرساختها و فعالیت های اقتصادی تجاری رشد قابل توجهی خواهد داشت.
عبدالرحیم کردی افزود: چابهار یکی از نقاط مهم جهان است و دریای آن گنجی است که با بهره برداری مناسب و استفاده از آن منطقه را متحول می کند.
وی گفت: چابهار در آینده ای نزدیک با تکمیل طرح توسعه بنادر، افتتاح ریل آهن و فرودگاه بین المللی بهشتی برای سرمایه گذاران خواهد شد.
وی افزود: نگاه سرمایه گذاران، مدیران شرکت ها، هیات های اقتصادی و تجاری خارجی و داخلی پس از سفر به چابهار و بازدید از ظرفیت ها و امکانات زیرساختی بنادر و منطقه آزاد کاملا متفاوت می شود و تمایل خود را برای سرمایه گذاری اعلام می کنند.
وی بیان کرد: چابهار به آبهای آزاد اقیانوسی راه دارد و می تواند محل ترانزیت کشورهای اقیانوس هند به کشورهای آسیای میانه افغانستان و چین و… باشد.
مدیران شرکت سواپه(swaupe) در سفر سه روزه از پیکره های صنعتی، تجاری و گردشگری منطقه آزاد، ظرفیت ها و توانمندی های ساحلی منطقه، طرح توسعه بنادر چابهار و دریا بزرگ دیدن خواهند کردند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا