امیدوار به افزایش سطح صادرات دو طرف هستیم

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، لوان جاگاریان عصر یکشنبه در دیدار با استاندار گیلان و معرفی سرکنسول جدید روسیه در رشت، با اشاره به ممنوع شدن صادرات میوه و سبزیجات از ترکیه به روسیه ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک، با تصمیم های مثبت از سوی دو طرف، سطح صادرات …

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، لوان جاگاریان عصر یکشنبه در دیدار با استاندار گیلان و معرفی سرکنسول جدید روسیه در رشت، با اشاره به ممنوع شدن صادرات میوه و سبزیجات از ترکیه به روسیه ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک، با تصمیم های مثبت از سوی دو طرف، سطح صادرات فی ما بین بیش از پیش افزایش یابد.
وی همچنین افزود: امیدوارم حضور سرکنسول جدید در رشت، ضمن همکاری لازم با مدیران استانی در ارتقاء سطح روابط موثر باشد.
لوان جاگاریان به دیدار صمیمی رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان اشاره و اضافه کرد: این ملاقات ها یک صفحه جدیدی در روابط دو طرف ایجاد کرده است.
وی بر ضرورت فراهم کردن روابط بیشتر مقامات عالی رتبه دو کشور تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقاء سطح روابط در ماه های اخیر، شاهد رفت و آمدهای مختلف مقامات دو کشور هستیم.
سفیر روسیه در ایران همچنین با اشاره به صدور ۳۳ هزار و ۵۰۰ روادید برای گردشگران ایرانی گفت: با توجه به ممنوعیت سفر به کشور ترکیه، گردشگران زیادی از کشور روسیه به ایران سفر خواهند کرد.

* روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، گسترش می یابد
استاندار گیلان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار مجدد سفیر روسیه در کشورمان در سال جاری و ضمن قدردانی از خدمات شایسته سرکنسول سابق روسیه در رشت گفت: از حضور کنستانتین آلکسیف در گیلان برای گسترش روابط و ایجاد زمینه های متقابل بین دو کشور استقبال می کنیم.
محمدعلی نجفی به فضای خوب موجود بین ایران و روسیه پس از سفر رئیس جمهوری روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری کشورمان اشاره و اضافه کرد: به طور قطع در فضای پس از برداشته شدن تحریم ها و شرایط منطقه، گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از پیش خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از تلاش های ویژه روسیه در حل و فصل موضوع هسته ای افزود: امیدواریم از شرایط ایجاد شده اجرایی شدن برجام، دو کشور بالاترین بهره را ببرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر گام های خوبی در ارتقاء سطح روابط بین دو استان از جمله راه اندازی سرای تجاری در آستراخان، برگزاری نمایشگاه های مختلف و ساخت مجسمه عمر خیام برداشته شده است.
نجفی خواستار ایجاد انسجام لازم استان گیلان در مسیر روابط با کشور روسیه شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنستانتین آلکسیف نمایندگی سفارت روسیه در چند استان کشور را بر عهده دارد، می تواند با هماهنگی نمایندگی وزارت خارجه در گیلان، اقدام های بین استان ها با کشور روسیه را به صورت منسجم تر هدایت کند.
استاندار گیلان افزود: پتانسیل های بسیار خوبی در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و منطقه ویژه آستارا وجود دارد که می تواند در بالا بردن سطح روابط تجاری بسیار موثر باشد.
وی به ظرفیت بالای تولید مواد پروتئینی ، لبنی ، مرکبات و کیوی در گیلان اشاره و بیان کرد: از بخش استاندارد کشور روسیه و استان آستراخان برای بازدید از مراکز بهداشتی و صنعتی گیلان دعوت می کنیم تا در خصوص بالا بردن سطح صادرات محصولات گیلان به روسیه تبادل نظر کنیم.
نجفی فضای اعتماد و تفاهم بین دو ملت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمادگی لازم برای سفر گردشگران گیلانی به روسیه و بالعکس وجود دارد.
وی همچنین به برقراری پرواز تهران آستراخان با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پرواز رشت آستراخان در دو دهه قبل برای مدت محدودی برقرار شد و مورد استقبال دو طرف قرار گرفت، در تلاشیم تا این پرواز به صورت پرواز تهران رشت آستراخان باشد.
وی یادآور شد: در بحث مسافربری دریایی نیز از طریق کشتیرانی انزلی برای سفر گردشگران آمادگی خود را اعلام می کنیم.
در خاتمه این دیدار، سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران، کنسانتین آلکسیف را به عنوان سرکنسول جدید روسیه در رشت معرفی و رونوشت روانامه سرکنسول جدید این کشور را به استاندار گیلان تسلیم کرد.
لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران، همچنین امروز (یکشنبه) با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان دیدار و گفت وگو کرد.
پیش از این، ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در رشت بود.
کنسول گری فدراسیون روسیه در رشت نمایندگی دیپلماتیک روسیه در رشت است. ساختمان این کنسول گری با حدود ۳۰۰ سال قدمت، در خیابان پاسداران شهر رشت واقع است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا