نمایشگاه انقلاب اسلامی هنر آسمانی، در قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این آیین با تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تلاش هایی که در راستای ماندگاری هرچه بهتر دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی نهادهای مختلف صورت گرفته، بسیار ارزشمند و پسندیده است. آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: …

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این آیین با تبریک فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تلاش هایی که در راستای ماندگاری هرچه بهتر دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی نهادهای مختلف صورت گرفته، بسیار ارزشمند و پسندیده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: هر چه در توان داریم در راستای ماندگاری ارزش های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) تا ظهور امام زمان(عج) هزینه و این انقلاب را تقدیم امام زمان(عج) می کنیم.

مدیرحوزه علمیه استان قم نیز در این آیین با اشاره به اقدام های ارزشمند فرهنگی و هنری در راستای معرفی برکات انقلاب اسلامی، گفت: نمایشگاه «انقلاب اسلامی هنر آسمانی» می تواند زائران حرم کریمه اهل بیت(س) و شهروندان، به خصوص نسل جوان را نسبت به عظمت ارزش های انقلاب اسلامی آگاه کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال افزود: انجام چنین اقدام هایی توسط نهادهای حوزوی، زمینه مناسبی برای تبلیغ و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی همچنین گفت: امروز دست حوزه علمیه از جهت محتوای علمی و دینی، کتاب های منبع و محتواهای غنی پر است.

وی با بیان اینکه روش های نوین حرف اول را در ارائه این محتواهای دینی و فرهنگی می زند، افزود: اگر جشنواره و نمایشگاه هنر آسمانی، فرهنگ غنی اسلامی را در قالب روش های نوین عرضه کند، می توانیم بهترین بهره برداری ها را از محتواهای دینی داشته باشیم.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی هنری بزرگ بود که به دست امام خمینی(ره) محقق شد؛ هنری که توانست دین را به عنوان یک تمدن بزرگ اسلامی بر مبانی اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و تئوری ولایت فقیه پایه ریزی شده معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار با تاکید بر استفاده از ابزار هنر در عرصه تبلیغ دین، افزود: حوزه علمیه به دلیل اینکه رسالت بزرگ تبلیغ و تبیین دین را برای مردم به عهده دارد، نمی تواند از این ابزار بسیار موثر دور باشد.

وی ادامه داد: سال هاست حوزه علمیه وارد این عرصه شده و مراکز مختلفی در زمینه هنر فعالیت می کنند که نشان دهنده جایگاه هنر میان طلاب است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زمینه فعالیت هرچه بیشتر روحانیان در زمینه هنر را مهیا کنند، افزود: حوزویان تاکنون فعالیت های موثری در رشته های شعر، داستان، هنرهای تجسمی و نمایشی و پژوهش داشته اند و در صورت حمایت های بیشتر، این فعالیت ها از نظر کمی و کیفی توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «انقلاب اسلامی هنر آسمانی» مقدمه برگزاری جشنواره هنر آسمانی است، گفت: این نمایشگاه در قالب ۹ غرفه شامل تصاویر، کتب و پایان نامه هایی با موضوع انقلاب اسلامی است.

ملک دار افزود: در این نمایشگاه نهادهایی از جمله دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی، بنیاد حفظ آثار روحانیت در دفاع مقدس، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات و مدرسه اسلامی هنر، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حوزه علمیه خواهران، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما مشارکت دارند.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه، صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۴ تا ۱۹:۳۰ جهت بازدید علاقه مندان برپاست.

ملک دار همچنین با اشاره به اینکه یک هزار اثر از روحانیان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی رسیده است، بیان کرد: چهارمین جشنواره هنر آسمانی در ۱۵بهمن ماه جاری برگزار می شود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا