دغدغه ای اصلی مراودات دوران پسا تحریم اشتغال زایی در کشور است

به گزارش ایرنا ، ‘ اسماعیل جبارزاده ‘ ظهر یکشنبه در دیدار با اعضاء این هیات تجاری و فرهنگی ، با اشاره به اینکه فرهنگ کار با مردم آذربایجان شرقی عجین است، افرود: تحریم های ظالمانه به بیکاری جوانان تحصیل کرده این استان دامن زد. وی به روابط دیرینه آذربایجان شرقی با ایالت های مختلف …

به گزارش ایرنا ، ‘ اسماعیل جبارزاده ‘ ظهر یکشنبه در دیدار با اعضاء این هیات تجاری و فرهنگی ، با اشاره به اینکه فرهنگ کار با مردم آذربایجان شرقی عجین است، افرود: تحریم های ظالمانه به بیکاری جوانان تحصیل کرده این استان دامن زد.
وی به روابط دیرینه آذربایجان شرقی با ایالت های مختلف کشور اتریش اشاره کرد و گفت: درارتباطات تجاری بین ایران و اتریش طی ۵۰۰ سال گذشته، مردم آذربایجان شرقی همواره نقش آفرینی کرده اند.
وی افزود: نگاه مثبت مردم این خطه از ایران به اتریش در مذاکرات هسته ای به میزبانی این کشور بیش از پیش تکمیل شد.
وی گفت: آذربایجان شرقی در صنایع سنگین خودروسازی، صنایع غذایی و صنایع شیرینی و شکلات، داروسازی، فرش، توریسم و تجارت از استان های سرآمد ایران به شمار می رود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگ ترین سازه آجری سرپوشیده دنیا که به ثبت جهانی رسیده، چندین قرن است که یکی از مراکز مهم تجاری ایران به شمار می رود.
جبارزاده گفت: آذربایجان شرقی از اراضی وسیع و مستعد برای کشاورزی برخوردار بوده اما روش های کشاورزی دراین استان سنتی است و این بخش می تواند زمینه همکاری های مشترک باشد.
وی همچنین انتخاب اعضاء هیئت تجاری و فرهنگی ایالت اشتایرمارک اتریش را هوشمندانه دانست و افزود: برخی از هیات های تجاری میهمان با طمع بازار ۸۰ میلیونی به ایران سفر می کنند اما این هیئت با توجه به قابلیت های مشترک آذربایجان شرقی و اشتایرمارک اتریش به صورت مستقیم در تبریز حضور یافته است.
وی به سیاست برد برد رئیس جمهوری ایران در مذاکرات هسته ای و فعالیت های اقتصادی اشاره کرد و گفت: تولید و صادرات مشترک توام با اشتغال زایی در راس روابط ما با کشورهای خارجی قرار دارد.
وی افزود: آذربایجان شرقی در بخش فناوری های نو، مصوبه ای از دولت برای تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری دارد که می تواند زمینه مشترک همکاری با ایالت اشتایرمارک قرارگیرد.
وی گفت: شرکت های دانش بنیان فعال دراین منطقه از مزایای قانونی مناطق آزاد برخوردار خواهند بود و این موضوع فرصت مناسبی را برای همکاری های مشترک فراهم می سازد.
وی افزود: در عمران شهری نیز اتریش تجربه های خوبی دارد و شهرداری کلان شهر تبریز می تواند از تجربه های پسماند و فاضلاب شهری ایالت اشتایرمارک بهره مند شود.
وی گفت: درآذربایجان شرقی انجمن فارغ التحصیلان اتریش فعال است که بخش اعظمی از اعضاء آن با تحصیل دراین کشور در ساخت قطعات خودرو در تبریز فعالیت می کنند.
وی همچنین از اعضاء این هیات تجاری و فرهنگی خواست تا ضمن بازدید از بازار تاریخی تبریز با فرهنگ و هنر مردم این خطه از ایران اسلامی آشنا شوند.
گفتنی است این هیئت تجاری ۱۳ نفره صبح روز جاری با استقبال معاون استاندارآذربایجان شرقی وارد تبریز شد و عصر امروز نیز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دیدارهای دوجانبه با فعالان اقتصادی این استان خواهند داشت.
آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت از استان های صنعتی و تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا