آیا ۲۰۲۵ پای انسان به مریخ می رسد؟

ایلان ماسک که از میهمانان فستیوالی در هنگ کنگ با موضوع استارتاپ ها بود اظهار داشت که تا پایان سال، از برنامه های خود در مورد فضاپیمایی که صرفا برای سفر به مریخ طراحی شده و همچنین اهدافش در مورد ارسال انسان به سیاره سرخ تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر خواهد داد. وی اظهار داشت، …

ایلان ماسک که از میهمانان فستیوالی در هنگ کنگ با موضوع استارتاپ ها بود اظهار داشت که تا پایان سال، از برنامه های خود در مورد فضاپیمایی که صرفا برای سفر به مریخ طراحی شده و همچنین اهدافش در مورد ارسال انسان به سیاره سرخ تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر خواهد داد.

آیا 2025 پای انسان به مریخ می رشد؟

وی اظهار داشت، رفتن به مریخ برای حفظ نسل بشر و تبدیل شدن انسان به گونه ای که می تواند در سیارات مختلف زندگی کند ضروری است.

او در این باره گفت: این تصمیمی اساسی است که ما به عنوان یک تمدن باید اتخاذ نماییم. ما چه آینده ای می خواهیم؟ آیا به دنبال آینده ای هستیم که در آن برای همیشه محدود و محصور در یک سیاره باشیم تا زمانی که نسل مان منقرض شود یا اینکه می خواهیم در سیارات مختلف سکونت کنیم و در نهایت خود را میان ستاره ها، سیارات و بسیاری از منظومه های ستاره ای ببینیم؟

اگر اینطور است، مریخ گام طبیعی و بعدی ما خواهد بود. این تنها سیاره ایست که به نظر می توان روی آن یک شهر پایدار را ایجاد کرد.

ماسک در عین حال به طرح های خود برای سفر کردن به فضا در ۵ سال آتی خبر داد و این در حالی است که شخص او حداقل آموزش های لازم برای فضانوردی را دریافت کرده است.

او در این باره گفت: صادقانه بگویم، فکر نمی کنم این کار تا این اندازه سخت باشد، رفتن به فضای خارج از زمین نباید تا این اندازه دشوار باشد.

هفته گذشته، شرکت اسپیس اکس ویدئویی از تست دراگون ۲ را منتشر کرد؛ محفظه ای که قرار است به راکت هایی نظیر فالکون ۹ متصل شود و انسان را با خود حمل کند. انتظار می رود که در ماه سپتامبر و همزمان با برگزاری کنفرانس فضانوردان در Guadalajara مکزیک اخبار و اطلاعات بیشتری در مورد فضاپیمای مریخ اسپیس اکس منتشر شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا