تولید هیوندای آزرا متوقف می شود

شرکت خودروسازی هیوندای (Hyundai) اعلام کرده که قصد دارد تولید سری خودروهای آزرا (Azera) را متوقف کند. این شرکت هدف خود از این کار را تمرکز روی خط تولید اتومبیل‌های کراس اوور (Crossover) عنوان کرده است. مدتی هست که فروش آزرا در آمریکا اصلا برای شرکت تولیدکننده رضایت‌بخش نبوده است. اتومبیل‌های کراس اوور، رده‌ای از …

شرکت خودروسازی هیوندای (Hyundai) اعلام کرده که قصد دارد تولید سری خودروهای آزرا (Azera) را متوقف کند. این شرکت هدف خود از این کار را تمرکز روی خط تولید اتومبیل‌های کراس اوور (Crossover) عنوان کرده است. مدتی هست که فروش آزرا در آمریکا اصلا برای شرکت تولیدکننده رضایت‌بخش نبوده است.

اتومبیل‌های کراس اوور، رده‌ای از خودروها هستند که طراحی و ویژگی‌های‌شان چیزی بین خودروهای شاسی بلند (SUV)  و سدان یا هاچبک است.

هیوندای تولید خودروی آزرا را متوقف می‌کند

هیوندای در بخش خودروهای سدان همچنان به تولید سوناتا (Sonata)، النترا (Elantra)، ولوستر (Veloster) و اکسنت (Accent) به عنوان اتومبیل‌هایی با قیمت نسبتا پایین ادامه خواهد داد. حالا که آزرا به عنوان یک خودروی لوکس از تولیدات این شرکت حذف شده، هیوندای می‌تواند تنها اتومبیل لوکس خود، یعنی جنسیس (Genesis) را بیش‌ از پیش تقویت و متمایز نشان بدهد. هیوندای مدتی پیش خط تولید متمایزی برای تولید خودروی جنسیس تاسیس کرد.

«دیو زاهاوسکی» (Dave Zuchowski) مدیر ارشد شرکت کره‌ای هیوندای، اعلام کرد که این شرکت به خاطر محدودیت‌های خط تولید، ضررهای زیادی دیده است. ضمنا هیوندای کارخانه‌ی شعبه‌ی ایالت آلاباما را هم به روز کرده تا آمار تولید مدل‌های شاسی بلند سانتافه (Sante Fe) اسپورت و همچنین الانترا و سوناتا را به ۵۰ هزار عدد در سال برساند.

طبق اظهارات هیوندای، تولید تاکسون در سال جاری میلادی ۵۰ هزارتا افزایش خواهد داشت و گفته می‌شود که مدل‌های مختلفی از این برند عرضه می‌شود.

از حالا تصور می‌شود که  شرکت‌های اتومبیل‌سازی دیگر هم دیر یا زود استراتژی مشابهی را برای افزایش تولید خودروهای شاسی بلند در پیش بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا