آغاز دهه فجر همزمان با لحظه ورود امام

مراسم رسمی آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی راس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه دوشنبه ۱۲ بهمن با حضور اقشار مردم خانواده شهدا مسئولان لشگری و کشوری درحرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. محسن صباغ در نشست خبری مراسم ۱۲ بهمن …

مراسم رسمی آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی راس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه دوشنبه ۱۲ بهمن با حضور اقشار مردم خانواده شهدا مسئولان لشگری و کشوری درحرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

محسن صباغ در نشست خبری مراسم ۱۲ بهمن ماه با بیان اینکه برکسی پوشیده نیست انقلاب اسلامی ایران قبل از آن که یک انقلاب سیاسی باشد یک انقلاب فرهنگی و برای احیای ارزش‌های دینی بوده است اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و ضد استکباری است که با اتحاد و همدلی مردم و تبعیت مردم از امام راحل و مقام معظم رهبری توانسته است تمامی فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان راخنثی کند.

وی تاکید کرد:‌ نهضتی که امام خمینی پرچمدار و پایه گذار آن بود توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت نشان دهند.

صباغ با بیان این که امام بدون اتکا به شرق و غرب این نهضت را شروع کردند و با اتکا به قدرت الهی وتکیه بر پشتیبانی مردم انقلاب را رهبری کرده و به پیروزی رساندند گفت: به رغم توطئه‌های فراوان داخلی و خارجی امسال سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که نام و یاد امام (ره) زینت بخش یوم‌الله ۱۲ بهمن است خاطر نشان کرد:‌ رخداد ۱۲ بهمن نشات گرفته از منبع الهی و عامل تغییر مسیر تاریخی ملت ایران در جهتی متضاد با شرایط حاکم و نقطه اتکایی برای متحد شدن دلها و دمیدن شور و همتی تازه در کالبد مردم است.

صباغ با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت بازنگری در حفظ ارزشها و آرمانهاست گفت: این دهه در تاریخ ایران اسلامی نقطه‌ای تعیین کننده و بی مانند است و امیدواریم امسال هم مراسمی باشکوه و با عظمت با حضور گسترده امت همیشه در صحنه داشته باشیم.

وی به بخشی از مهمترین اهداف تشکیل ستاد برگزاری مراسم دوازدهم بهمن اشاره کرد و گفت:‌ از جمله اهداف برگزاری این مراسم افزایش آگاهی عمومی و نسل جوان نسبت به انقلاب، معرفی دستاوردهای انقلاب، تغییر روحیه افتخار وبالندگی و امیدوار سازی مردم به انقلاب ، تبیین کارآمدی نظام سیاسی و غیره است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به این که سخنران مراسم رسمی یوم‌الله ۱۲ بهمن حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور است گفت: پس از مراسم رسمی که در حرم امام برگزار می‌شود مراسم ویژه‌ای در محل جلوس تاریخی امام (ره) در سال ۵۵ در گلزار شهدا قطعه ۱۷ و در کنار مزار آیت‌الله طالقانی برگزار خواهد شد که در این مراسم محسن رفیق‌دوست سخنرانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با لحظه تاریخی رود امام به کشور و راس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر کشور خواهیم داشت گفت:‌ در یوم‌الله ۱۲ بهمن، ناقوس کلیساها به نشانه احترام به صدا درخواهد آمد و گلبانگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر کشور نواخته خواهد شد. همچنین سوت کشتی‌ها و بوق قطارها به صدا در خواهد آمد و گلباران منزل امام در قم، خمین، اراک، نجف و نوفل لوشاتو را خواهیم داشت.

صباغ با اشاره به این که بیش از ۵۵۰ خبرنگار و تصویر بردار عکاس مراسم ۱۲ بهمن را در تهران و حرم امام و محل جلوس تاریخی امام در گلزار شهدا پوشش می‌دهند گفت: از این تعداد ۸۰ نفر از عوامل رسانه‌های خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای امنیت مراسم جلسات هماهنگی کاملی با نیروهای انتظامی و سازمان‌های خدماتی و بهداشتی داشته‌ایم گفت: همچنین مراسم ویژه‌ی مهمانی لاله‌ها طبق روال هر سال در اولین پنج شنبه دهه فجر یعنی ۱۵ بهمن از ساعت ۱۴ در ۱۲۳ گلزار شهدا در تهران، و ۱۹ هزار و۳۰۰ گلزار شهدا در سراسر کشور با حضور مسئولین و خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا