وطن امروز: «گارد بیژن»! +عکس

روزنامه وطن امروز در شماه امروز خود با انتشار تصویری از ساختمان اصلی وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران به تجمع روز گذشته عده ای از دانشجویان مقابل این وزارتخانه بر سر قراردادهای نفتی انعقاد شده ایران با شرکای جدید خارجی از سوی بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی و همچنین برخورد پلیس با تجمع …

روزنامه وطن امروز در شماه امروز خود با انتشار تصویری از ساختمان اصلی وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران به تجمع روز گذشته عده ای از دانشجویان مقابل این وزارتخانه بر سر قراردادهای نفتی انعقاد شده ایران با شرکای جدید خارجی از سوی بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی و همچنین برخورد پلیس با تجمع کنندگان اعتراض کرد و نوشت: «گارد بیژن».

وطن امروز در ادامه آورده است: دانشجویان معترض به قراردادهای مشکوک نفتی با برخورد گازانبری روانه اوین شدند.

قرارداد‌های IPC که مدل جدیدی از قراردادهای نفتی برای مشارکت خارجی است؛ فریاد اعتراض افراد آگاه و همچنین دلسوزان و نیروهای انقلابی را بلند کرده است.

به‌رغم مطرح شدن انتقادات کارشناسی به این نوع قراردادهای نفتی که موجب استیلای استعمار جدید اقتصادی بر حوزه انرژی کشور می‌شود؛ بیژن زنگنه اما در حال نهایی کردن و اجرای توافقات نفتی براساس این مدل قرارداد‌هاست.

بی‌اعتنایی به انتقادات مسؤولان و متخصصان، باعث شد تعدادی از دانشجویان برای تجمع در مقابل ساختمان وزارت نفت برنامه‌ریزی کنند. در حالی که قرار بود صبح روز شنبه این تجمع در اعتراض به این فساد کرسنت و قراردادهای IPC که منجر به چنین فسادهایی می‌شود، برگزار شود؛ اما تدابیر شدید امنیتی و استقرار نیروی ویژه پلیس نه‌تنها مانع برگزاری این تجمع شد بلکه ۳۸ نفر از دانشجویانی که قصد تجمع داشتند نیز دستگیر شدند که براساس برخی اخبار تعدادی از آنها همان دیروز به اوین منتقل شدند.

به گزارش برترین ها به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ پلیس پایتخت از دستگیری ۳۸ تن در تجمع غیرقانونی صبح امروز مقابل وزارت نفت خبر داد.

در پی تجمع غیرقانونی صبح امروز مقابل وزارت نفت، ۳۸ نفر از افرادی که در این تجمع شرکت کرده و اقدام به اخلال در نظم عمومی کرده بودند، دستگیر شدند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ، دستگیر‌ی‌ها با هماهنگی دستگاه قضایی انجام شده و این افراد پس از تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده خواهند شد.

همچنین وزارت نفت در توضیحاتی اعلام کرد تجمع غیرقانونی که قرار بوده روز گذشته مقابل این وزارتخانه برگزار شود، با حضور به موقع نیروی انتظامی شکل نگرفته است.

وزارت نفت اعلام کرد صبح روز گذشته (شنبه ۱۰ بهمن‌ماه) نیروی انتظامی بر حسب وظایف قانونی خود با استقرار در اطراف ساختمان‌های مرکزی وزارت نفت، از تجمع غیرقانونی و فاقد مجوز گروهی که قصد برهم زدن نظم عمومی را داشتند، ممانعت به عمل آورد.

وطن امروز: برخورد گازانبریِ گارد بیژن! +عکس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا