تجمع بودارمقابل نفت

اين تجمع هم از طريق ارسال پيامك به طرفداران صورت گرفت تا به گفته خودشان به فساد مربوط به قراردادهاي نفتي، اعتراض كنند. مسائل و ادعاهاي مبهم مربوط به قراردادهاي نفتي به ويژه كرسنت هراز چندگاهي توسط گروه‌ها و رسانه‌هاي محافظه كار مطرح  و طرح اين موضوع و كيفيت پيگيري آن با اوضاع و احوال …

اين تجمع هم از طريق ارسال پيامك به طرفداران صورت گرفت تا به گفته خودشان به فساد مربوط به قراردادهاي نفتي، اعتراض كنند. مسائل و ادعاهاي مبهم مربوط به قراردادهاي نفتي به ويژه كرسنت هراز چندگاهي توسط گروه‌ها و رسانه‌هاي محافظه كار مطرح  و طرح اين موضوع و كيفيت پيگيري آن با اوضاع و احوال سياسي تنظيم مي‌شود.به طور معمول هرگاه از فساد ۳هزار ميلياردي و ساير فسادهاي دولت اصولگراي احمدي‌نژاد سخني به ميان مي‌آيد در طرف ديگر طرح ادعاي فساد نفتي به شكل پررنگ‌تري مطرح مي‌شود.
حركت مشكوك
ماجرا اين گونه بود كه چند روز قبل در شبكه‌هاي مجازي منتسب به برخي نهادهاي حاكميتي پيام‌هايي براي شورش و اعتراض عليه وزارت‌نفت منتشر شد. در اين پيام‌ها كه مانند روال گذشته صاحبانش با دستاويز قرار دادن شعارهاي انقلابي سعي كرده بودند احساسات عده‌اي را برانگيزند، آمده‌بود:« سال‌هاست که مافیای نفتی، بر تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مجموعه خدوم وزارت نفت سایه افکنده و ثروت ملی ایرانیان را بازیچه رسیدن به اهداف و اغراض شخصی و غیر شخصی خود قرار داده است.»
آنها نوشته بودند:« تکنوکرات‌های لانه کرده در مجموعه وزارت نفت، این‌بار و پس از هویدا شدن فساد کرسنت، عزم خود را جزم کرده اند تا با امضای قراردادهای جدید نفتی موسوم به ipc که کاملا با منافع ملت مغایر است، اهداف خود را پیاده سازی کنند. در این مدت، حسب وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر، مکررا ضعف‌های اساسی قرارداد های جدید نفتی به آقایان ژنرال! گوشزد شد، لکن به‌نظر می‌رسد اراده ای برای تامین حقوق ملت وجود ندارد. اکنون، و با توجه به بی توجهی‌ها به وجود ضعف های اساسی در قراردادهای جدید نفت و نیز جریمه ملت به پرداخت ده‌ها هزار میلیارد تومان در پرونده فساد کرسنت، اعلام می‌دارد که دوره انذارها و تذکرهای صرفا لسانی به پایان رسیده و امر به معروف و نهی از منکر ژنرال های نفت وارد فاز جدیدی شده است!لذا به اطلاع می‌رساند وعده دیدار دانشجویان معترض به تاراج نفت و فساد کرسنت، ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۰ بهمن، در برابر ساختمان وزارت نفت خواهد بود.» در پايان اين پيام‌هاي مشكوك اسامي برخي گروه‌ها درج شده بود.
فرياد وا مصيبتا!
در همين راستا برخي از افراد ساعت اوليه فراخوان به تجمع در خيابان طالقاني تجمع كردند ولي اين‌بار با توجه به تغيير و تحولاتي كه در نيروهاي انتظامي صورت گرفته بود، هدف اين جريان به نتيجه نرسيد. اين جريان با مظلوم‌گرايي ويژه اي در همان كانال‌هاي ارتباطي با حمله به دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي با عنوان« بازداشت و ضرب و شتم شدید دانشجویان عدالتخواه و بسیجی»نوشتند:« به محض نزدیکی دانشجویان به وزارت نفت برای برگزاری تجمعی آرام در اعتراض به قراردادهای جدید نفتی(ipc) گارد ویژه که از ساعت ها قبل در آن محل مستقر شده بود؛ با دانشجویان معترض درگیر شده و دانشجویان دختر و پسر را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند وتعدادی از دانشجویان معترض نیز بازداشت شدند.دانشجویان حزب‌اللهی! در اعتراض به قراردادهای جدید نفتی(ipc) که به گفته کارشناسان در آینده می‌تواند فسادهای عظیم و کرسنت‌های جدیدی را برای صنعت نفت جمهوری اسلامی به بار آورد؛ دست به برگزاری تجمع زدند. دانشجویان با رسیدن به مقابل وزارت نفت و خواندن شعر «وزیر نفت، وزیر نفت، بیرون بیا وقت جوابه» و در دست گرفتن پلاکارد هایی با عنوان «IPC اسم جدید دارسی»، «دارسی، آی پی سی، خدعه انگلیسی»، «خسارت کرسنت ۱۶ برابر اختلاس ۳ هزار میلیاردی»و «تکنوکرات خسته وطن فروشی بسه» اعتراض خود را به این قراردادها اعلام کردند که به محض شروع این اعتراض ها با برخورد شدید نیروي انتظامی مواجه شدند و حدود ۲۰ نفر از آنان دستگیر و زخمی شدند که هنوز خبر مشخصی از آنان در دسترس نیست.»
تطهير اقدام خلاف قانون
رسانه‌هاي محافظه كار كه از اين اقدامات خلاف قانون بارها حمايت كرده‌اند، به سراغ دست‌‌اندركاران تجمع رفتند و به مظلوم‌گرايي آنها دامن زدند. درهمين راستا،تسنيم به سراغ فردي كه خود را مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) مي‌خواندرفته و با او درباره وقايع ساختمان وزارت نفت گفت‌وگو كرد.وي با اشاره به تجمع مقابل ساختمان وزارت نفت اظهار داشت: از همان ابتدای تجمع شاهد حضور پررنگ نیروی انتظامی اطراف ساختمان‌ وزارت نفت در محدوده خیابان طالقانی حافظ بودیم. حسنلو ادامه داد: دانشجویان دختر نیز در این شرایط با سر دادن شعارهایی علیه قراردادهای نفتی از جمله «IPC را لغو کنید»، «نفت ما را پس دهید» و «IPC خدعه انگلیسی» اعتراض خود را نسبت به قراردادهای جدید نفتی اعلام کردند.این فرد مدعي شد: نیروهای حراست وزارت نفت نیز با حمله به عکاسان خبری و خبرنگاران با آنان شدیدا برخورد کردند.
اقدام بهنگام ناجا
در ماجراي حمله به سفارت عربستان نيروهاي انتظامي و امنيتي براي سوء تدبير مورد ماخذه قرار گرفته و برخي بركنار شدند. اين اقدامات سبب هوشياري بيشتر نيروي انتظامي شده و واكنشي به موقع را در برابر فعاليت‌هاي غير قانوني ديروز به دنبال داشته است.به طور حتم همين واقعه نيز مانند سفارت عربستان مي‌تواند با اندكي سهل انگاري تبديل به فاجعه اي ديگري شده و بحران سفارت نوردي را به بحران وزارت نوردي مبدل كند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا