افتتاح پروژه ۳۳۹ میلیارد تومانی اینترنت روستایی در سیستان و بلوچستان

طبق مصوبات از پیش تعیین شده اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح uso در استان سیستان و بلوچستان دردستورکار قرارداشت که امروز۱۰ بهمن ماه ، طی مراسمی با حضور دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیات همراه و استاندار سیستان و بلوچستان، اینترنت پرسرعت روستایی با تکنولوژی وای فای افتتاح شد. …

طبق مصوبات از پیش تعیین شده اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح uso در استان سیستان و بلوچستان دردستورکار قرارداشت که امروز۱۰ بهمن ماه ، طی مراسمی با حضور دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیات همراه و استاندار سیستان و بلوچستان، اینترنت پرسرعت روستایی با تکنولوژی وای فای افتتاح شد.

با افتتاح این پروژه ۱۳۶۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان با تکنولوژی وای فای دارای اینترنت پرسرعت شدند.

در این مراسم دکتر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با به اجرا رسیدن طرح uso گفت: امروز با بهره برداری از این پروژه ،شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود. وی همچنین افزود: امروز ۱۳۶۱ روستای استان،دارای اینترنت شدند و تا اردیبهشت سال بعد ۱۸۰۰ روستای دیگر از این تکنولوژی بهره مند خواهند شد. در ادامه این مراسم طاهری مدیر کل ارتباطات و فناوری استان نیز گفت: با تمام محدودیت ها و ضعف های ارتباطی که در گذشته دراین استان وجود داشت با درایت وزارت ارتباطات، این محدودیت ها متوقف شد.

وی افزود: در این چند سال فعالیت اداره کل سیستان و بلوچستان، اقدامات مفید و مهمی را در دوره تحریم ها شاهد بودیم که خوشبختانه با مدیریت مناسب، این پروژه ها متوقف نشدند. طاهری خاطر نشان کرد: امروز ۱۳۶۱ روستا دارای ارتباط از طریق اینترنت وای فای شدند که تا پایان اردیبهشت سال آینده این رقم به۳۱۶۱ روستا خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان :‌با افتتاح اینترنت پرسرعت شاهد بهار قول و عمل هستیم
هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح اینترنت وای فای استان گفت: با افتتاح این پروژه شاهد عملی شدن وعده‌های دولت در این سال هستیم.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح اینترنت وای فای۱۳۶۱روستا که به نمایندگی روستاها در روستای حاجی آباد انجام شد توضیح داد ، دولت بر پایه عدالت محوری منطبق با شان اسنان‌ها حرکت می‌کند که این حرکت ‌ها فارغ از هرگونه سختی در پروژه‌ها است.وی همچنین افزود: این پروژه‌ها نشان از عشق و تدبیر دارد و پروژه وای فای ۱۳۶۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان از این دست پروژه‌ها است.

هاشمی خاطر نشان کرد: روستایی باید همان ارتباطی را داشته باشد که یک شهری دارد و امروز شاهد موفقیت دولت در این راستا بودیم.

دکتر واعظی: توسعه ارتباطات روستایی موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی اظهار کرد: امروز شاهد توسعه ارتباطات روستایی هستیم که موجب پیشرفت و ارتقای اقتصادی آنها خواهد شد.

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح اینترنت وای فای ۱۳۶۱ روستای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت افتخار دارد که بیشترین رای را از این استان دریافت کرده است و آباد کردن این استان وظیفه دولت خواهد بود. دکتر واعظی اظهار کرد:‌ در این استان مرزی وجود امنیت در اولویت است زیرا اگر این امنیت وجود نداشته باشد توسعه و اجرای پروژه‌های امروزی امکان پذیر نخواهد بود. وی تاکید کرد: با ایجاد امنیت توسط دولت و مردم این استان امروز شاهد شکوفایی اقتصادی آن هستیم و نمودار این استان از این توسعه در حوزه‌های مختلف سخن می‌گوید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود: این توسعه زمان تحریم‌ها اتفاق افتاد و دولت نگذاشت که تحریم‌ها فاصله ای بین قول و عمل دولت ایجاد کند. دکتر واعظی گفت:‌ استان‌های مرزی مسئولیت دولت را افزایش می‌دهد و امروز شاهد تحقق شعاری هستیم که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شد و با همدلی و همزبانی موجب توسعه روزافزون استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وي با اشاره به موفقیت در بحت برجام گفت: با تلاش دولت توانستیم وجهه اصلی مردم کشور را به جهانیان نشان داده و این ثمره حمایت مردم از دولت منتخب آنها بود. وی همچنین تاکید کرد:‌ همانطور که دولت تصمیم گرفت در مسائل بین‌المللی تلاش مضاعف کند در تلاش است تا مسائل اقتصادی نیز هر چه سریعتر به موفقیت برسد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال ۹۵ سال شکوفایی اقتصادی خواهد بود و باید کسب و کار و توسعه اقتصادی رونق بیشتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: همواره فکر دولت به این سمت است که روستاهای کشور شاهد محرومیت‌های گذشته نباشند و توجه به پیشرفت و توسعه آنها مقدمه پیشرفت و توسعه کشور است .

دکتر واعظی با اشاره به افتتاح پروژه اینترنت پرسرعت ۱۳۶۱ روستا در سیستان و بلوچستان گفت: برای افزایش پهنای باند و افزایش ارتقای شبکه‌ای استان حدود ۳۳۹۰ میلیارد ریال در ۷ ماه گذشته سرمایه‌گذاری شد که امروز شاهد این افتتاح بزرگ باشیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی در پایان گفت: دولت در گامهای بعدی به ویژه توسعه روستایی می‌تواند با حمایت مردم و بخش خصوصی به وعده‌های خود عمل کرده و شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگتری در بخش روستایی کشور باشیم.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا