بررسی فنی تبلت IdeaTab A3000 لنوو

به گزارش خبرنگار موبنا، پوشش بخش روی دستگاه لنوو از پوشش ضد‌خش یکپارچه نمایشگر استفاده کرده که علاوه بر خود نمایشگر حواشی آن را نیز پوشش می دهد. در این محصول از کلید فیزیکی Home یا کلید های کنترلی خارج از نمایشگر خبری نیست و برای انتقال فرامین به دستگاه باید به مانند بسیاری از …

به گزارش خبرنگار موبنا، پوشش بخش روی دستگاه لنوو از پوشش ضد‌خش یکپارچه نمایشگر استفاده کرده که علاوه بر خود نمایشگر حواشی آن را نیز پوشش می دهد.
در این محصول از کلید فیزیکی Home یا کلید های کنترلی خارج از نمایشگر خبری نیست و برای انتقال فرامین به دستگاه باید به مانند بسیاری از تبلت‌های اندرویدی حال حاضر بازار، از کلیدهای کنترلی خود سیستم‌عامل که به واسطه نمایشگر در دسترس هستند، استفاده کرد.
در قسمت زیرین نمایشگر لوگو Lenovo به چشم می خورد و در بخش بالایی اسپیکر مخصوص مکالمه دستگاه گنجانده شده و اندکی پایین‌تر از آن می توان سنسورهای هوشمند تنظیم کننده نور نمایشگر و ژیروسکوپ، به همراه دوربین دوم مخصوص مکالمه‌های تصویری A3000 ملاقات کرد.
اگر به لبه‌های دستگاه نگاهی بیندازیم، در طرف راست کلیدهای کنترل بلندی صدا را خواهیم یافت. در طرف چپ لنووو از هیچ کلید یا درگاه اتصالی استفاده نکرده است.
بخش بالایی میزبان پورت میکرو USB، جک ۳.۵ میلی متری اتصال هندزفری و کلید پاور می باشد. در بخش پایینی نیز تنها شکاف میکروفون A3000 است که جلب توجه می کند.
اگر در جستجوی محل اتصال دو سیم‌کارت دستگاه و کارت حافظه آن هستید باید از سد پوشش پشت دستگاه گذر کنید که به سبک اسمارت‌فون‌ها از بدنه جدا می شود اما، در این بخش تنها به اسلات اتصال سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه امکان دسترسی وجود دارد و خبری از باتری جداشونده توسط کاربر نیست.
در بخش پشت و بر روی قسمت جداشونده، لنووو از ساختار دارای طرح برجسته استفاده کرده است که موجب می گردد تبلت از دست کاربر سر نخورد و همچنین با وجود این ساختار باید با باقی ماندن اثر‌انگشت در قسمت پشت دستگاه خداحافظی کرد.
صفحه نمایش
برای Lenovo A3000 از یک نمایشگر ۷ اینچی از خانواده LCD ها استفاده شده است که مجهز به پنل IPS نیز است.
وضوح تصاویر به نمایش در آمده در این نمایشگر معادل ۶۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل است. امکان پشتیبانی از چندین لمس به صورت همزمان، تراکم پیکسلی ۱۷۰ پیکسل در هر اینچ و توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ، از جمله دیگر قابلیت های بخش نمایشگر A3000 است.
اگر به دنبال اطلاع از عمکرد نمایشگر این تبلت در زوایای دید مختلف هستید، باید بگوییم که ما از عنوان متوسط برای آن استفاده کرده‌ایم و برای کاربری‌های عمومی می‌توان به عنوان یک نمایشگر به دور از دردسر روی آن حساب باز کرد.
دوربین
Lenovo A3000 میزبان یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با وضوح تصاویر ۱۹۳۶ × ۲۵۹۲ پیکسل است. امکان فوکوس خودکار و همچنین ثبت موقعیت مکانی از دیگر قابلیت‌های دوربین این محصول است.
در بخش فیلم‌برداری نیز، دوربین A3000 قادر به ثبت تصاویر فول اچ دی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. در بخش جلویی نیز این محصول به وبکمی با کیفیت VGA تجهیز شده است که می‌توان از آن در هنگام مکالمات تصویری استفاده کرد.
سخت افزار و نرم افزار
پردازش اطلاعات در A3000 برعهده یک پردازنده چهار هسته‌ای (MTK8125) از نوع Cortex-A7 بوده و فرکانس پردازشی آن ۱.۲ گیگاهرتز است.
ساماندهی پردازش های جاری در بخش تصویر نیز به چیپ گرافیکی PowerVR SGX544 سپرده شده است. Lenovo میزان حافظه پرداشی (Ram) را در این تبلت ۱ گیگابایت در نظر گرفته و ۱۶ گیگابایت برای میزبانی اطلاعات کاربران به صورت پیش‌فرض در اختیار خواهد بود.
البته نیازی به نگرانی برای محدودیت در بخش حافظه دستگاه نیست، چرا که لنووو علاوه بر این میزان پیش‌فرض، امکان ارتقای حافظه تا ۳۲ گیگابایت را نیز به واسطه درگاه microSD فراهم کرده است.
امکان اتصال دو سیم‌کارت به صورت همزمان با قابلیت مکالمه، بارزترین ویژگی ارتباطی این دستگاه به حساب می آید که می‌توان از یکی از آن‌ها تحت شبکه های نسل سوم و از دیگری در شبکه‌های نسل دوم استفاده کرد.
به مانند تمامی تبلت های لنووو، A3000 نیز از سیستم‌عامل محبوب و پرطرفدار گوگل یعنی اندرویداستفاده می کند.
نسخه پیش‌فرض نصب شده بر روی این دستگاه، ویرایش ۴.۱ از خانواده جلی بین است که امکان بروزرسانی آن به نسخه ۴.۲ از همین خانواده نیز وجود دارد. Lenovo برای این محصول نیز از رابط کاربری اختصاصی اش که البته به مجموعه ای از ویجت‌های کاربردی خلاصه می شود استفاده کرده است.
بنابراین نباید در انتظار رابط کاربری همه فن حریفی باشیم، چرا که لنووو از همان ساختار و اسکلت خام اندروید در بسیاری از بخش‌ها استفاده کرده و به واسطه ویجت‌های مختلف سعی داشته کاربری مخاطب را آسان نماید. هر چند همگی این ویجت‌ها نیز آن طور که باید روان راه‌گشا نیستند.
۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت، میزان ظرفیت باتری لیتیوم پلیمیری استانداردی است که لنووو برای A3000 در نظر گرفته است. این باتری قادر به پشتیبانی از ۸ ساعت کاربری ترکیبی می باشد و در حالت آماده‌باش می‌توان تا ۳۳۶ ساعت روی آن حساب باز کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا