امسال ۲.۴ میلیارد دستگاه الکترونیکی وارد جهان می‌شود

به گزارش موبنا، با این روند پیش‌بینی شده است میزان پول پرداخت شده از جانب کاربران خانگی برای خرید این دستگاه‌ها در سال جاری میلادی کاهش ۰.۵ درصدی را تجربه کند. «رانجیت آتوال» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص توضیح داد: «بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی در حال اشباع شدن است و البته بازارهای نوظهور باعث …

به گزارش موبنا، با این روند پیش‌بینی شده است میزان پول پرداخت شده از جانب کاربران خانگی برای خرید این دستگاه‌ها در سال جاری میلادی کاهش ۰.۵ درصدی را تجربه کند.

«رانجیت آتوال» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص توضیح داد: «بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی در حال اشباع شدن است و البته بازارهای نوظهور باعث رشد این دستگاه‌ها خواهند شد. وضعیت اقتصادی جهان روی این بازار تاثیر می‌گذارد. دو کشور برزیل و روسیه روی این بازار تاثیر قابل ملاحظه برجا خواهند گذاشت».

پیش‌بینی شده است تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی با کاهش یک درصدی نسبت به سال قبل به ۲۸۷ میلیون دستگاه برسد و در عوض طی سال ۲۰۱۷ میلادی رشد ۴ درصدی را تجربه کند.

عرضه جهانی تلفن‌های همراه امسال رشد ۲.۶ درصدی را تجربه می‌کند. همچنین میزان پول پرداخت شده از جانب کاربران موبایلی جهان امسال ۱.۲ درصد بیشتر می‌شود.

مرکز تحقیقاتی گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است که پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۲ درصد تلفن‌های همراه موجود در بازار جهانی را گوشی‌های هوشمند تشکیل خواهند داد که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا