عیدی امسال کارمندان چقدر است؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اتفاقا های خاص این ایام، میزان عیدی و پاداش پایان سال کارمندان از اهمیت ویژه‌ای هم برای آنها و هم برای دولت برای تامین منابع آن که البته در بودجه سنواتی پیش بینی شده است برخوردار خواهد بود. میزان عیدی امسال گرچه هنوز در هیات وزیران مورد …

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اتفاقا های خاص این ایام، میزان عیدی و پاداش پایان سال کارمندان از اهمیت ویژه‌ای هم برای آنها و هم برای دولت برای تامین منابع آن که البته در بودجه سنواتی پیش بینی شده است برخوردار خواهد بود.

میزان عیدی امسال گرچه هنوز در هیات وزیران مورد بررسی قرار نگرفته و تصویب نشده است، اما به هر حال این رقم بر اساس فرمول خاص خود تعیین شده و با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نهایت در هیات دولت بررسی و نهایی می شود اما میزان عیدی سالانه با ضرب ضریب حقوق هر سال در میزان امتیاز عیدی پایان سال بدست می آید.بر اساس ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی پایان سال ۵۰۰۰ است.

در عین حال که بر اساس بند (۲) ابلاغیه معاون اول رییس جمهور درباره تعیین ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان برای سال ۱۳۹۴، ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و بازنشستگان موضوع بند (ج) ماده (۵۰) قانون برنامه پنجم توسعه برای سال جاری ۱۳۷۶ ریال تعیین شده است.

بر این اساس با ضرب این دو رقم (۵۰۰۰ *۱۳۷۶) رقمی حدود ۶۸۸ هزار تومان محاسبه خواهد شد که مبنای عیدی امسال است. این در حالی است که چندی پیش هم نوبخت در این باره اشاره کرده بود که عیدی کارمندان دولت در سال گذشته ۶۰۳ هزار تومان بود که امسال این مبلغ ۶۸۷ هزار تومان است و در بودجه سال آینده به ۷۵۰ هزار تومان خواهد رسید.با این وجود، وی در رابطه با میزان عیدی امسال کارکنان اخیرا عنوان کرده که به زودی در این مورد در هیات وزیران تصمیم گیری خواهد شد.

این در حالی است که میزان عیدی کارکنان دولت در سال ۱۳۹۰، حدود ۳۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۱ حدود ۴۰۲ هزار تومان و در سال ۱۳۹۲ نیز ۵۰۳ هزار تومان بوده است.

برای سال ۱۳۹۳ هم دولت برای کارکنان خود ۶۰۳ هزار تومان عیدی واریز کرد. عیدی کارکنان عموما همراه با حقوق بهمن ماه و یا با چند روز تاخیر واریز می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا