چالش عکس کارت ملی در میان جوانان + تصاویر

امروزه تغییرات چهره برخی جوانان به حدی چشمگیر است که بسیاری را درگیر عکس های قدیمیشان کرده آن چنانکه که از عکس کارت ملیشان ناراضیند و حتی در مواردی آن را پنهان می کنند و درصدند تا در صف نخست دفاتر پیشخوان قرار بگیرند و هر چه زودتر از دست عکس هایی که اصلا شبیه …

امروزه تغییرات چهره برخی جوانان به حدی چشمگیر است که بسیاری را درگیر عکس های قدیمیشان کرده آن چنانکه که از عکس کارت ملیشان ناراضیند و حتی در مواردی آن را پنهان می کنند و درصدند تا در صف نخست دفاتر پیشخوان قرار بگیرند و هر چه زودتر از دست عکس هایی که اصلا شبیه چهره کنونیشان نیست، خلاص شوند.

 

*تغییر تا کجا؟

 

ایران رتبه اول را در عمل جراحی بینی دارد و گاهی انواع این عمل های زیبایی تا جایی پیش می رود که برخی جوانان برای خودنمایی و بیشتر دیده شدن بارها جان خود را به دست تیغ می دهند و این تغییرات عجیب و غریب سبب شده تا آنان اعتماد به نفس خود را برای نشان دادن چهره شان در گذشته از دست بدهند  و اینجاست که بیشتر از پیش نقش خانواده، دانشگاه، محیط زندگی و … در ایجاد شخصیت متعادل یک جوان پر رنگ تر می شود.

 

نازنین ۲۵ ساله با عمل جراحی بینی و پروتز گونه و لب می گوید: روزی دوستم مریم بر حسب تصادف عکس کارت ملی ام را دید، آنقدر عکسم زشت است که به شوخی گفت اگر در آن سن می دیدمت، اصلاً با تو دوست نمی شدم من اعتراف می کنم که از نشان دادن کارت ملی ام خجالت می کشم.

 

ناصر قاسم زاد، روان شناس، در این باره می گوید: خودنمایی در پسران و دختران اقتضای سن شان بوده و طبیعی است. برای مثال اگر دختری خود را آراسته نکند و زیبا نگه ندارد باید تعجب کرد اما بخشی از این خودنمایی، رسیدگی به چهره و از بین بردن عیوب سلامت فرد را نشان می دهد و بخشی دیگر اگر با انجام عمل های زیبایی متعدد از حالت تعادل حارج شود بیماری محسوب می شود که فرد باید مشکلات درونی خود را حل کند.

 

 

 

 

*هویت جوانان، عروسک خیمه شب بازی مجازی

 

این روزها موجی جدید، در شبکه های اجتماعی به راه افتاده و عکس های قدیمی کارت ملی افراد در کنار ظاهر کنونی شان دست به دست می چرخد اما با کمی دقت می توان فهمید که هیچ شخصی حاضر نیست ظاهر ایده آلی که اکنون از نظر خود دارد را در کنار چهره سابقش نشر دهد تا تفاوت هایش اسباب خنده و تمسخر را به پا کند و حال سوالی که پیش می آید این است که دستان پشت پرده فضای مجازی کیستند که این گونه هویت افراد را نشانه گرفته و آنان را به چالش کشانده است و دغدغه خاطر امروزی جوانانی شده که با دلایل خود درصدد تعویض عکس کارت ملی خود هستند.

 

 

پشت پرده چالش عکس کارت ملی جوانان + تصاویر

 

 

پشت پرده چالش عکس کارت ملی جوانان + تصاویر

 

 

 

*تعویض عکس با گذر زمان یا عمل زیبایی نامعمول !؟

 

نباید منکر تفاوت هایی که چهره را بر اثر مرور زمان پخته تر می کند، شد چراکه عکسدار کردن کارت ملی در سن بالای ۱۵ سالگی تا حدودی فاصله با چهره کنونی هر شخص دارد و از طرف دیگر نیز نمی توان انجام همه عمل های زیبایی و علاقه فطری انسان ها به زیبایی را زیر سوال برد چرا که برخی از این عمل ها، لازم و ضروری است و نباید همه را به چشم تغییرات غیرمنطقی دید اما هستند برخی افراد که با انجام عمل های نامتعارف زیبایی آن چنان چهره شان مصنوعی می شود که حتی برای خودشان هم غریبه هستند چه برسد برای کسانی که قرار است آن ها را با عکسشان تطبیق دهند.

 

 

 

 

پشت پرده چالش عکس کارت ملی جوانان + تصاویر

 

پشت پرده چالش عکس کارت ملی جوانان + تصاویر

 

نگار ۳۸ ساله نیز با انجام پرتز لب و بوتاکس چهره اش بسیار متفاوت شده است. او نیز از عکس کارت ملی اش راضی نیست.

 

کیوان ۲۴ با شلوار آویزان، بینی چسب زده و موهای بلندش می گوید: اصلا شبیه عکس کارت ملی ام نیستم و دوست دارم عکس جدیدی داشته باشد.

 

باکانی، مسئول یک دفتر پیشخوان، با اشاره به اینکه پسران هم پای دختران اقدام به تعویض عکس می کنند، می گوید: اکثراً افرادی که عمل های زیبایی متعددی انجام داده اند، برای تغییر عکس کارت ملی و شناسنامه به ما مراجعه می کنند که روزانه تعدادشان به حدود ۱۵ مورد می رسد ما حتی در متقاضیان پسرانی داریم که ابرو برداشته اند.

 

 

پشت پرده چالش عکس کارت ملی جوانان + تصاویر

 

پشت پرده چالش عکس کارت ملی جوانان + تصاویر

 

 

 

*آیا شما هم اصرار به تعویض عکس کارت ملی خود دارید؟

 

نمی توان تنها کم سنی در عکس را ملاک گرایش جوانان به تغییر عکس کارت ملی دانست چرا که با این وجود تا آستانه ۵۰ سالگی حداقل هر ۵ سال یکبار باید این کار را انجام بدهند و دایماً در حال تعویض بودند.

 

معمولاً جوانانی که تغییرات فاحشی نداشته اند گرچه دوست دارند عکس جدیدی از زمان حال خود بگذارند اما دغدغه خاطر آنچنانی برای تعویض عکس ندارند اما بالعکس آنچه بیشتر برخی از آنان را به چالش تعویض عکس کارت ملی کشانده است، انجام عمل های متعدد زیبایی است که وضوح آن در جامعه و در شبکه های مجازی به چشم می خورد.

 

دختران و پسران رنگارنگ با چهره های مصنوعی که وسواس فکری در زمینه تغییر چهره و خودنمایی رهایشان نمی کند و هر کدامشان تفاوت عمده ای دارند چرا که تنها و تنها خاص بودن چهره را ملاک برتری خود دانسته و از این رو پیشی می گیرند تا هر چه زودتر عکسشان را به خود فعلی شان نزدیک تر کنند و اعتماد به نفس از دست رفته از نشان دادن عکس کارت ملی را دوباره به خود بازگردانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا