کاشت دوربین در چشم انسان! +عکس

راب اِسپِنس، یک فیلم‌ساز ساکن تورنتو، آن‌قدر غرق حرفه‌اش شده است که کره‌ی چشم خود را درآورد و به‌جایش یک دوربین کار گذاشت. پیش از آنکه وحشت‌زده شوید، باید بدانید که او نه یک کره‌ی چشم واقعی بلکه یک کره‌ی چشم مصنوعی که از دوران کودکی در صورت خود داشت را درآورده است. اسپنسِ ۴۳ …

راب اِسپِنس، یک فیلم‌ساز ساکن تورنتو، آن‌قدر غرق حرفه‌اش شده است که کره‌ی چشم خود را درآورد و به‌جایش یک دوربین کار گذاشت. پیش از آنکه وحشت‌زده شوید، باید بدانید که او نه یک کره‌ی چشم واقعی بلکه یک کره‌ی چشم مصنوعی که از دوران کودکی در صورت خود داشت را درآورده است.

فیلم‌سازی که به‌جای یکی از چشمانش دوربین کار گذاشت! + تصاویر

اسپنسِ ۴۳ ساله در سنِ ۹ سالگی طی حادثه‌ی مهیب یکی از چشمانش را از دست داد. او در حال تیراندازی به تپه‌ای از کودِ گاوی اسلحه را نادرست در دست گرفت و شدیداً آسیب دید. از آن زمان تا به امروز در حفره چشم راستش چشمی مصنوعی وجود دارد. هرچند به‌تازگی به فکرش رسید که اگر آن را دربیاورد و به‌جایش دوربینِ ساختِ خودش را بگذارد، جالب‌تر می‌شود.

این دوربین چشمی مانند یک‌چشم مصنوعی معمولی است اما به عصب بینایی متصل نیست بنابراین اسپنس عملاً نمی‌تواند با آن چیزی را ببیند. این دوربین دارای یک ریز-فرستنده ی مجهز به فرکانس رادیویی است و هر آنچه را که ببیند روی یک صفحه‌نمایش دستی نشان می‌دهد. در ضمن این دوربین با یک دکمه روشن و خاموش می‌شود.

فیلم‌سازی که به‌جای یکی از چشمانش دوربین کار گذاشت! + تصاویر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا