پیامک در تاریکی شب به مغز آسیب می رساند

به گزارش ساینس دیلی به نقل از مجله Child Neurology ، این تحقیق اولین مطالعه از نوع خود است که عادات نوجوانان به ارسال پیامک در تاریکی شب را به وضعیت سلامت خواب و عملکرد تحصیلی آنها ارتباط داده است . یک استاد و متخصص مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرز نیوجرسی با …

به گزارش ساینس دیلی به نقل از مجله Child Neurology ، این تحقیق اولین مطالعه از نوع خود است که عادات نوجوانان به ارسال پیامک در تاریکی شب را به وضعیت سلامت خواب و عملکرد تحصیلی آنها ارتباط داده است .
یک استاد و متخصص مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرز نیوجرسی با تایید این موضوع گفته است که : باید بدایم نوجوانانی که بیش از اندازه از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند، فیزیولوژی منحصر به فردی دارند.
به گفته وی آنها تمایل به خواب دیرهنگام و بیدار شدن دیروقت دارند و زمانی که خلاف آهنگ طبیعی بدن آنها عمل می شود، کارایی شان کاهش می یابد.
طبق گزارش انجمن طب اطفال آمریکا، استفاده از رسانه ها در میان کودکان در تمامی سنین به طور تصاعدی در حال افزایش است و کودکان هشت تا ۱۸ ساله تقریبا روزی هفت و نیم ساعت از ابزارهای الکترونیکی استفاده می کنند.
تازه ترین تحقیق صورت گرفته به واقع بخشی از مجموعه بررسی های مستمر و مدارک فزاینده ای است که در زمینه اثرات منفی استفاده از ابزارهای الکترونیکی بر عملکرد خواب و تحصیل دانش آموزان تهیه شده، اما تاکنون محور معدودی از مطالعات قبلی به طور خاص پیامک ها بوده است.
محققان برای انجام مطالعه جدید، پرسشنامه هایی را در اختیار دانش آموزان سه دبیرستان قرار دادند و هزار و ۵۳۷ پاسخ متفاوت دریافتی را از نظر رتبه، جنسیت، طول مدت ارسال پیامک و ارسال پیامک قبل و یا بعد از خاموشی، ارزیابی کردند.
براساس نتیجه این تحقیق، دانش آموزانی که کمتر از ۳۰ دقیقه بعد از خاموش کردن چراغ اتاق، کار با ابزارهای الکترونیکی و یا ارسال پیامک را متوقف کرده بودند، عملکرد درسی به مراتب بهتری نسبت به دانش آموزانی داشتند که بیش از این بازه زمانی به ارسال و دریافت پیامک ادامه داده بودند.
این مطالعه همچنین نشان داد، دانش آموزانی که مدت زمان طولانی تری در تاریکی پیامک ارسال می کردند، نسبت به دانش آموزانی که در زمان خواب پیامک نمی فرستادند، ساعات کمتری می خوابیدند.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا