کلاهبرداری از ۸۵۰ نفر در پوشش سایت سهام عدالت

به موبنا از پایگاه خبری پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز در پی رصد و پایش اینترنتی با سایتی با عنوان پایگاه خبری سهام عدالت مواجه شدند. وی افزود: این پایگاه خبری با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر این که دولت قصد دارد بدون اطلاع رسانی، طرح …

به موبنا از پایگاه خبری پلیس البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه گفت: کارشناسان پلیس فتای استان البرز در پی رصد و پایش اینترنتی با سایتی با عنوان پایگاه خبری سهام عدالت مواجه شدند.
وی افزود: این پایگاه خبری با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر این که دولت قصد دارد بدون اطلاع رسانی، طرح ثبت نام مردم در سهام عدالت را اجرا کند و اگر کسی ثبت نام نکند به منزله نوعی انصراف خواهد بود، از متقاضیان سهام عدالت خواست تا با واریز مبلغ ۵۵هزار ریال نسبت به بروز رسانی اطلاعات خود و ثبت نام مجدد در این سامانه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: برغم اطلاعیه سازمان خصوصی سازی مبنی بر این که هرگونه اطلاع رسانی واقدام در خصوص سهام عدالت صرفا از طریق رئیس کل و مدیران ارشد سازمان و یا از طریق سایت سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir صورت خواهد گرفت، اما در پی درج این اطلاعیه در سایت قلابی سهام عدالت به آدرس اینترنتی www.sahamedalat.com، تعداد ۸۵۰ نفر از شهروندان به اشتباه در سایت مذکور ثبت نام کردند.
سردار کامرانی صالح درباره شگرد گرداننده این سایت، گفت: عامل گرداننده سایت مذکور با تعبیه درگاهی برای واریز وجه اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام، دریافت وجه از این طریق و جمع آوری بانک اطلاعاتی دارندگان سهام عدالت در سطح کشور از قبیل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، آدرس محل سکونت،شماره تلفن همراه و … اقدام به کلاهبرداری میلیونی از مردم کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و فنی، سایت مذکور و گرداننده آن را شناسایی کردند.
سردار کامرانی صالح گفت: کارآگاهان پلیس فتا در تحقیقات فنی و تخصصی پلیسی، اقامت گاه متهم را در تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتای استان البرز،ضمن اعتراف به جرم خود، اقرار کرد: با کپی برداری از سایت سهام عدالت، راه اندازی سایتی شبیه به آن، بارگذاری اطلاعیه های فریبنده و تحریک احساسات مردم برای ثبت نام در سایت مذکور، از شهروندان کلاهبرداری میلیونی کرده است .
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا