راه اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشور

به گزارش موبنا، مردم در قالب این فناوری جدید، می توانند به محتوای دلخواه خود اعم از ویدئو، صوت، بازی و سرگرمی و خدمات ارزش افزوده در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشند. کاربران اینترنت پرسرعت علاوه بر مشاهده زنده تمامی برنامه های شبکه های تلویزیونی می توانند از خدماتی مانند تماشای برنامه …

به گزارش موبنا، مردم در قالب این فناوری جدید، می توانند به محتوای دلخواه خود اعم از ویدئو، صوت، بازی و سرگرمی و خدمات ارزش افزوده در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشند.
کاربران اینترنت پرسرعت علاوه بر مشاهده زنده تمامی برنامه های شبکه های تلویزیونی می توانند از خدماتی مانند تماشای برنامه های قبلی، توقف برنامه و ذخیره سازی آن، بهره مند شوند.
تلویزیون اینترنتی فناوری مبتنی بر ساختار شبکه اینترنت است که خدمات مختلفی از جمله پخش زنده برنامه های تلویزیون، بازی، آموزش، سلامت، خدمات دولت الکترونیک (پیشخوان) و سایر خدمات را برای ارائه به عموم مردم فراهم می کند.
مدیرعامل شرکت باران تلکام روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: لازمه دریافت خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی، داشتن اینترنت پرسرعت ۵۱۲ مگابیت برثانیه است.
کیوان جامه بزرگ، افزود: توجه صرف به مباحث زیرساختی، مجال توسعه این خدمات را در پنج سال گذشته از ایرانیان گرفت، اما در شرایط کنونی و با بهره گیری از فناوریOTT می توان این محدودیت ها را کنار گذاشت و با کیفیتی مناسب اقدام به پخش محتوا برای کاربران کرد.
وی پیش بینی کرد تا پایان امسال دست کم ۵۰۰ هزار کاربر می توانند از طریق تلویزیون های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و گوشی های تلفن همراه خود به خدمات این مجموعه دسترسی داشته باشند.
جامه بزرگ ادامه داد: با توجه به شرایط زیرساختی موجود، می توانیم خدمات خود را در حال حاضر به سه میلیون مشترک عرضه کنیم اما در سال های آتی امکان بهره برداری از حجم بیشتری مشترک را خواهیم داشت.
او همچنین خبر از تعامل جدی این مجموعه با تولیدکنندگان محتوا داد و افزود: تا پایان امسال دست کم هزار عنوان محتوای صوتی و تصویری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهیم داد.
به گفته وی، این خدمات تنها محدود به ارائه محتواهای صوتی و تصویری نخواهد شد، بلکه امکان بهره برداری از خدمات TV Banking، دسترسی به دوره های آموزشی از راه دور و انجام بازی های آنلاین و گروهی از دیگر خدمات آینده خواهد بود.
جامه بزرگ از تعامل جدی با مجموعه ها و متولیان حوزه IPTV خبر دادوگفت: با وزارتخانه های ارتباطات و ارشاد و همچنین سازمان صدا و سیما تعاملی سازنده دست یافتیم تا الزامات نهادهای حاکمیتی را برای ارائه خدمات رعایت کنیم.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا