ساخت لینک join در کانال‌های تلگرام + آموزش

هر کانال عمومی یا خصوصی در تلگرام، دارای یک «لینک» است که به وسیله آن می‌توان افراد خارج آن کانال را (چه از محیط تلگرام و چه خارج تلگرام) به کانال خود دعوت کنید. اما یک تفاوت مهم بین لینک کانال عمومی با لینک کانال خصوصی وجود دارد. زمانی که کاربران روی لینک یک کانال …

هر کانال عمومی یا خصوصی در تلگرام، دارای یک «لینک» است که به وسیله آن می‌توان افراد خارج آن کانال را (چه از محیط تلگرام و چه خارج تلگرام) به کانال خود دعوت کنید. اما یک تفاوت مهم بین لینک کانال عمومی با لینک کانال خصوصی وجود دارد.

لینک join در کانال تلگرام بسازید + آموزش
زمانی که کاربران روی لینک یک کانال خصوصی کلیک می‌کنند، بلافاصله به عنوان ی عضو جدید، به آن کانال خصوصی اضافه می‌شود اما زمانی که کاربران روی لینک یک کانال عمومی کلیک می‌کنند، می‌توانند محتویات کانال عمومی را مشاهده نمایند و برای پیوستن به آن کانال عمومی، باید حتما روی JOIN در پایین صفحه کلیک کنند که بسیاری از اوقات فراموش می‌کنند. به همبن دلیل صاحب یک کانال، آرزو دارد در عین اینکه کانال‌ش عمومی است، اما لینکی شبیه کانال خصوصی هم داشته باشد که بتواند با تبلیغ آن لینک، کاربرانی که روی آن کلیک می‌کنند حتما به کانال اضافه شوند.
هر کانال تلگرامی در واقع یک شناسه عددی همیشه‌ثابت هستند. به عبارت دیگر، شما هر زمان که بخواهید می‌توانید کانال را عمومی کنید و هر زمان خواستید، خصوصی کنید، بدون اینکه گروه شما، مطالب یا اعضایش، دستخوش تغییری شوند.
لذا راه‌حل به دست آوردن لینک join یک کانال عمومی است است که کانال را خصوصی کنید و سپس لینک join را کپی کرده و دوباره عمومی کنید.
در ادامه راهنمای تصویری این کار را مشاهده می‌کنید:
به صفحه مشخصات کانال رفته و از منوی بالا، گزینه edit را انتخاب نمایید.
لینک join در کانال تلگرام بسازید + آموزش
همانطور که می‌بینید، در این صفحه، نوشته شده که کانال شما در حال حاضر، عمومی یا public است.
شناسه کانال عمومی خود را پاک کنید و سپس روی علامت تائید مطابق شکل زیر عمل کنید.
لینک join در کانال تلگرام بسازید + آموزش
بعد از انجام گام قبلی، شما به صفحه مشخصات کانال برمی‌گردید و مشاهده می‌کنید که کانال شما خصوصی (private) شده است. حال روی Members (اعضاء) کلیک کنید…
لینک join در کانال تلگرام بسازید + آموزش
در صفحه اعضاء، روی لینک Invite via Link کلیک نمایید.
لینک join در کانال تلگرام بسازید + آموزش
پس از انجام مراحل قبل، شما لینک join کانال‌تان که موقتا آن را خصوصی کرده‌اید را مشاهده می‌کنید. روی گزینه Copy Link کلیک کنید تا این لینک به حافظه دستگاه شما کپی شود.
لینک join در کانال تلگرام بسازید + آموزش
به صفحه مشخصات اصلی کانال خود برگردید (تصویر اول) و گزینه edit را از منوی بالای سمت راست انتخاب کنید و شناسه کانال عمومی خود را (که در گام دوم پاک کرده بودید) مجددا تایپ نمایید. همانطور که می‌بینید، کار بسیار ساده بود. حال کافی است لینکی که در حافظه کپی شده را در کانال یا سایت‌تان درج کنید یا آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید .
نکته ۱: توجه کنید که وقتی شما در گام دوم، شناسه عمومی کانال‌تان را حذف کردید، در همان لحظه آن شناسه آزاد می‌شود و هر شخص دیگری می‌تواند آن را تصاحب کند. لذا مراحل فوق را سریع انجام دهید.
نکته ۲: همانطور که گفته شد، هر کانال یک شناسه ثابت عددی دارد که همیشه ثابت است. لذا با عمومی/خصوصی کردن کانال، اعضاء و مطالب پیشین کانال همگی محفوظ خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا