با این دوربین جریان خون تان را ببینید +عکس

محققان نوعی ابزار تصویربرداری ابداع کرده اند که زیر پوست را نشان می دهد و وضعیت جریان خون را در سراسر بدن ردیابی می کند؛ این دستگاه پتانسیل پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و پیش بینی بروز این بیماری ها را دارد. این دستگاه جدید که توسط محققان دانشگاه واترلو ابداع شده است، …

محققان نوعی ابزار تصویربرداری ابداع کرده اند که زیر پوست را نشان می دهد و وضعیت جریان خون را در سراسر بدن ردیابی می کند؛ این دستگاه پتانسیل پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و پیش بینی بروز این بیماری ها را دارد.

این دستگاه جدید که توسط محققان دانشگاه واترلو ابداع شده است، می تواند جایگزین گوشی های طبی، دستگاه های فشار خون و سوزن هایی شود که برای رصد وضعیت جریان خون به کار می روند.

این فناوری که تصویربرداری همودینامیک نامیده می شود، جریان خون را در سراسر بدن ردیابی و پمپاژ خون را در صفحه نمایش پررنگ می کند.

764747_178

عملکرد این دستگاه مانند بسیاری از حسگرهای مجازی است که وضعیت جریان خون را در بخش های مختلف بدن ارزیابی می کنند.

به گفته محققان دانشگاه واترلو، این اولین وسیله غیرلمسی قابل حمل است که به متخصصان اجازه می دهد کل سیستم جریان خون را در بیماران خود کنترل کنند.

رابرت آملارد از محققین دانشگاه واترلو می گوید: سیستم های سنتی پرکاربرد کنونی، ضربان خون در یک نقطه بدن را می خوانند، اما دستگاه جدید اندازه گیری های حاصل از تمامی این نقاط ضربانی در بدن را برای رصد مستمر، به یک رایانه منعکس می کند.

این ابزار شبیه یک دوربین ویدیویی است که با نگاه به اعماق زیر پوست، جریان خون را در صفحه نمایش پررنگ می کند.

این ابزار به یک منبع نور نیاز دارد و با به کارگیری طراحی سخت افزار پزشکی و فرآیند سیگنال دیجیتال، تجسمی از پمپاژ خون را در بخش های مختلف بدن ارائه می کند.

محققان اطمینان دادند که این ابزار از طریق اثر متقابل نور با خون انسان کار می کند و استفاده از این ابزار روی انسان ها بی خطر است زیرا در آن از پرتو اشعه ایکس و یا امواج فراصوت استفاده نشده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا