۶۷ درصد مخزن سد کرج پر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فرمانداری کرج، محمدتقی ایرانی با اعلام اینکه ۶۷ درصد از حجم مخزن سد کرج پر شده است، گفت: با توجه به رشد میزان بارندگی در نیمه دوم سال جاری حجم مخزن سد کرج تقریباً دو برابر سال گذشته ذخیره آب داشته است. ایرانی در ادامه گفت: …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فرمانداری کرج، محمدتقی ایرانی با اعلام اینکه ۶۷ درصد از حجم مخزن سد کرج پر شده است، گفت: با توجه به رشد میزان بارندگی در نیمه دوم سال جاری حجم مخزن سد کرج تقریباً دو برابر سال گذشته ذخیره آب داشته است.

ایرانی در ادامه گفت: حجم سد مخزنی کرج نسبت به سال گذشته، ۹۱ درصد رشد داشته است که این رشد به دلیل افزایش میزان بارندگی به وجود آمده است.

وی افزود: با توجه به مجموع بارندگی در ۴ ماه منتهی به پایان دی ماه ۹۴، میانگین وزنی بارندگی اندازه گیری شده در ایستگاه های نساء، سیرا، سد کرج و بیلقان در محدوده شهرستان کرج، ۲۵۶ میلیمتر بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، حدود ۱۰۰ میلی متر رشد میزان بارندگی داشته ایم.

فرماندار کرج اضافه کرد: البته این میزان بارش شامل همه محدوده شهرستان کرج است که در محدوده شهر کرج، میزان بارندگی کمتر از ۱۴۰ میلیمتر بوده است.

نوشته های مشابه

ایرانی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که افزایش بارندگی به معنای حل مشکل خشکسالی نیست و در صورتی که با اصلاح الگوی مصرف آب، این نعمت زندگی بخش را مدیریت نکنیم بدون شک کشور با مشکل کم آبی مواجه خواهد شد.

ایرانی افزود: فرهنگ سازی برای اصلاح مصرف الگوی آب یک ضرورت است و در این خصوص خانواده ها نقش اساسی در گسترش این فرهنگ دارند و آموزش و پرورش هم در فرهنگ سازی باید اقدام کنید.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان، می تواند راهکار مناسبی برای اصلاح الگوی مصرف آب در خانواده ها باشد.

فرماندار کرج در پایان به روند افزایش مصرف آب در استان البرز با توجه به مهاجرپذیری بالا در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش های آبفای استان البرز سالانه ۶ درصد نیاز جدید در بخش آب این استان وجود دارد که با توجه به محدودیت منابع آب، باید با مدیریت صحیح، برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و مصارف خانگی برنامه ریزی کنیم.
منبع: مهر
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا