حداقل حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان شد

به گزارش ملیت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد دولت بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم به مجلس ارائه کند افزود: بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس آغاز شده است و بعد از تصویب کلیات لایحه بودجه …

به گزارش ملیت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد دولت بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم به مجلس ارائه کند افزود: بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس آغاز شده است و بعد از تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجه، بررسی بحث درآمدهای آن نیز انجام می شود.

وی افزود: لایحه بودجه ۹۵ در کمیسیون های مجلسدر حال بررسی است و کلیات این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رای بسیار خوبی به تصویب رسید.

نوبخت در ادامه اشاره کرد: امیدواریم کار بررسی این لایحه به صورتی پیش برود که بتوانیم در آغاز سال آینده بودجه ای داشته باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره میزان عیدی کارمندان دولت نیز گفت: هر وقت تصمیم گیری شد اطلاع رسانی می کنیم.

نوشته های مشابه

نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اختصاص ۳۳ هزارمیلیارد تومان به دولت برای پرداخت نقدی یارانه ها در ۸ ماه فقط ۲۸ هزار میلیارد تومان آن پرداخت نقدی شده و آیا همچنان پرداخت یارانه ها برای دولت مصیبت عظماست اظهار داشت:‌ با توجه به محدودیت منابع، پرداخت حقوق و یارانه ها و پرداخت بودجه طرح های عمرانی برای دولت کار سختی است اما اگر شما می خواهید بگویید که ما برای پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان یارانه به مردم غصه می‌خوریم باید بگویم که ما اگر مردم خوشحال شوند غصه نمی‌خوریم.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری امروز خود با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه در کمیسیون های تخصصی مجلس گفت: تاکنون دو جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شده و کلیات لایحه هم با رأی بالایی به تصویب نمایندگان رسیده است.

نوبخت در مورد اظهارات وزیر راه و شهرسازی درخصوص برقراری پرواز مستقیم ایران به امریکا افزود: در این زمینه هیچ تصمیمی در دولت و در هیئت وزیران گرفته نشده است این تصمیم مربوط به شرکت هواپیمایی است که پروازهای خود را به هر نقطه از جهان برنامه ریزی کند.
در زمینه برقراری پرواز مستقیم ایران به آمریکا هیچ تصمیمی در دولت و هیئت وزیران گرفته نشده است

وی گفت: شرکت هواپیمایی در رقابت با سایر شرکت های هوایی می تواند درباره پرواز به اقصا نقاط تصمیم بگیرد.

نوبخت در ادامه افزود:‌ شرکت هواپیمایی بر اساس برنامه های خود می تواند پروازهایی را به هر جایی تنظیم کند ضمن اینکه ما محدودیت هایی پیش از اجرای برجام در خصوص تحریم ها داشتیم که از آن جمله نداشتن امکان سوخت گیری در اغلب فرودگاه های اروپایی بود و الان این تسهیل شده است و این بحث که هر از گاهی مطرح می شود که بتوانیم پرواز مستقیم بین تهران و امریکا داشته باشیم امیدواریم شرکت هواپیمایی ما نیز در رقابت با شرکت های هواپیمایی دیگر بتواند به اقصا نقاط جهان پرواز داشته باشد.

سخنگوی دولت در مورد نامه رئیس جمهور به سران ۱+۵ خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاعی ندارم به محض دریافت اطلاعاتی درباره آن، اظهار نظر خواهم کرد.

خبرنگار خبرگزاری میثاق پرسید: دیروز کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون اقتصادی مجلس رد شد و احتمال این می رود که به دولت عودت داده شود ‌در این باره چه نظری دارید؟

محمد باقر نوبخت در پاسخ به این سوال گفت:‌ در این جلسه حضور نداشتم زیرا همزمان با این جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه بودم، بحث های کلی مطرح شد و نمایندگان بیشتر نظرهای شکلی داشتند ضمن اینکه هنوز اسناد برنامه به کمیسیون داده نشده است.
وی افزود: زمانی که لایحه بودجه به همراه برنامه تقدیم مجلس شد نامه ای برای همه نمایندگان محترم نوشتم مبنی بر اینکه تمام پیوست های لایحه بودجه همه تقدیم شده است.

سخنگوی دولت گفت: این نگرانی وجود داشت که ممکن است مجلس به علت محدودیت وقت نتواند این کار را به انجام برساند، ما هم هزاران صفحه توزیع بکنیم، برای صرفه جویی اعلام کردیم کمیسیون ها تشکیل شود ما تقدیم می کنیم اتفاقا دیروز هم با نایب رئیس مجلس آقای ابوترابی فرد صحبت کردم که آیا لازم است برای تک تک نمایندگان این چند هزار صفحه را تکثیر بکنیم یا نه؛ و توافق کردیم که به اعضای کمیسیون تلفیق برنامه بدهیم.

نوبخت افزود: بحث برنامه، چند هزار صفحه است مگر می شود در یک جلسه همه را بررسی و اظهار نظر کرد ، بیشتر آنها اصلا سند به دستشان نرسیده است و با توافقی که با آقای ابوترابی فرد شد ما اسناد برنامه را در اختیار همکاران قرار می دهیم برنامه بسیار متقن و قابل دفاعی است.

وی گفت: دوستان هنوز سند برنامه را ندیدند و از نظر شکلی فکر می کردند حدود ۳۱ تبصره و یا ماده ای که تقدیمشان شد است.

سخنگوی دولت افزود: ما برنامه محوری و جامعی را برای همه موضوعات فرابخشی و بخشی تدوین کرده ایم، ابتدا توضیح دادیم که روند گذشته آنچه بوده وضع موجود آن چیست و نسبت به اهداف سند چشم انداز برای اینکه بتوانیم این را اجرایی کنیم طی سال های ۹۵ تا ۹۹ چه کارهایی می خواهیم انجام دهیم همچنین اهداف کلی و کمی سال به سالمان چیست و برای دستیابی به این اهداف چه راهبردهایی داریم.

نوبخت گفت: برنامه ششم نسبت به برنامه های گذشته اقدامات اساسی داشته در آن مشخص است که هدف کمی مان چیست و سال به سال چه کار می خواهیم بکنیم و نه تنها راهبردها بلکه سیاست ها و اقداماتی که برای اجرای سیاست ها در نظر گرفته ایم توضیح داده شده و کاری بسیار ارزشمند از همکارانم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت است که از آنان تشکر می کنم.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا