از شورای نگهبان انتظارات فراقانونی‌ نداریم

سخن‌گوی دولت درخصوص رایزنی‌ها برای ردصلاحیت‌ها گفت: آقای رئیس‌جمهور جلسات منظمی با مقام معظم رهبری دارند و قطعا در این جلسات مسائل مختلف کشور مورد بحث قرار می‌گیرد. یکی از این مباحث می‌تواند همین مسئله باشد و این هم یکی از مسائل مهم است که ایشان می‌تواند مطرح کرده‌باشد. مشخصا نمی‌توانم بگویم که در این …

سخن‌گوی دولت درخصوص رایزنی‌ها برای ردصلاحیت‌ها گفت: آقای رئیس‌جمهور جلسات منظمی با مقام معظم رهبری دارند و قطعا در این جلسات مسائل مختلف کشور مورد بحث قرار می‌گیرد. یکی از این مباحث می‌تواند همین مسئله باشد و این هم یکی از مسائل مهم است که ایشان می‌تواند مطرح کرده‌باشد. مشخصا نمی‌توانم بگویم که در این جلسات چه مباحثی مطرح شده، اما کسانی که می‌توانستند در راستای تایید صلاحیت‌ها موثر باشند، تا جایی که امکان‌پذیر بود، تماس‌های غیررسمی برقرار شد و ما به عدالت شورای نگهبان امیدوار هستیم. امیدواریم این مشکل در چارچوب قانون حل شود و ما هیچ انتظاری فراتر از قانون نداریم. به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با بیان اینکه قانون مشخص کرده‌است که مراجع چهارگانه نظر دهند، گفت: درحقیقت هیچ‌کس از افرادی که ذی‌صلاح نباشند دفاع نمی‌کند، اما انتظار داریم آن‌هایی که مراجع چهارگانه آن‌ها را تایید کرده‌اند و سال‌ها خدماتشان نشان داده‌است که می‌توانند به نظام خدمت کنند، مجددا به جمع خدمتگزاران نظام بازگردند.
نوبخت درخصوص اختلاف بین شورای نگهبان و وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک نیز تصریح کرد: اینکه همه انتخابات باید به صورت الکترونیک باشد مهم است. دولت هم همین تصمیم را دارد و برای انتخابات آتی هم چون مقطعی بود، اعتبارات مالی نیز در نظر گرفته‌شد.
سخن‌گوی دولت با بیان اینکه اختلافاتی روی بحث نرم‌افزار پیش آمد، خاطرنشان کرد: تردید شورای نگهبان در این بخش بود که به‌صورت صحیح و ایمن نتواند انجام شود، زیرا شورای نگهبان انتخابات را همان‌طور که در قانون آمده‌است محرمانه می‌داند. البته انتخابات محرمانه نیست و آرای افراد محرمانه است. درنهایت با تامین نظر شورای نگهبان، انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد
شد.
نوبخت در ادامه این نشست خبری با اشاره به دشواری پرداخت یارانه‌ها باتوجه به محدودیت منابع گفت: انجام مقدمات برای پرداخت ۳هزارو۴۰۰میلیاردتومان در هر ماه کار آسانی نیست و به‌علاوه آن، پرداخت حقوق و دستمزدها و همچنین پرداخت‌های کار عمرانی نیز سخت است. سخن‌گوی دولت همچنین درخصوص محتوای نامه رئیس‌جمهور به سران کشورهای۱+۵ و احتمال پرواز مستقیم تهران به آمریکا و بالعکس، تصریح کرد: هیچ تصمیم دولتی  یا اینکه هیئت وزیران مصوبه‌ای برای پرواز مستقیم به آمریکا  یا هر کشور دیگری داشته‌باشند، در حوزه کار دولت نیست.
شرکت هواپیمایی براساس برنامه‌های خود می‌‌تواند مقصدهای خود را برای هر جایی تنظیم کند. ضمن اینکه ما محدودیت‌هایی در قبل از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها داشتیم، به شکلی که امکان سوخت‌گیری هواپیماهای ما در اغلب فرودگاه‌های هوایی وجود نداشت و آن تسهیل شد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا