از انتخاب مردم سوریه حمایت می‌کنیم

سامح شکری، وزیر خارجه مصر افزود: مصر برای گردهم آوردن مخالفان سوریه در قاهره براساس حمایت از روند سیاسی و تشکیل دولت انتقالی تلاش کرد. او گفت: ما از گزینه و اراده مردم سوریه درباره حل بحران این کشور حمایت می‌کنیم. اوضاع سوریه بسیار خطرناک است. وزير خارجه مصر تاكيد كرد:راهکار نظامی در لیبی مطرح …

سامح شکری، وزیر خارجه مصر افزود: مصر برای گردهم آوردن مخالفان سوریه در قاهره براساس حمایت از روند سیاسی و تشکیل دولت انتقالی تلاش کرد.

او گفت: ما از گزینه و اراده مردم سوریه درباره حل بحران این کشور حمایت می‌کنیم. اوضاع سوریه بسیار خطرناک است.

وزير خارجه مصر تاكيد كرد:راهکار نظامی در لیبی مطرح نیست و مصر از تحقق وحدت ملی در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، شکری در حاشیه نشست وزرای خارجه عرب در ابوظبی گفت کشورش به حمایت از اقدام اتحادیه عرب در محکوم کردن حمله به هیات‌های دیپلماتیک پایبند است و از عربستان در برابر مداخله‌های ایران حمایت می‌کند.

او گفت: کشورهای عربی در حال ترسیم یک رویکرد منسجم برای پاسخ به فشارها و مداخله‌های ایران در امور کشورهای عربی هستند و این رویکرد طی دو هفته آینده اجرایی خواهد شد.

شکری افزود: تنش میان مصر و ایران یک مسئله قدیمی است و به حدود ربع قرن می‌رسد. این تنش‌ها به دلیل سیاست ایران در قبال منطقه و مداخله در امور داخلی کشورهای عربی است.

شکری افزود: منطقه شاهد بحران‌های زیادی است که نیاز به متحد کردن تلاش‌ها و ممانعت از گسترش تروریسم و مداخله‌های خارجی را می‌طلبد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا