ترکیه مذاکرات سوریه در ژنو را تهدید به تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، آنکارا تهدید کرد در صورت دعوت نماینده سازمان ملل در امور سوریه از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه برای شرکت در مذاکرات ژنو، ترکیه در این نشست حاضر نخواهد شد. «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در صورت دعوت از حزب اتحاد دموکراتیک …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، آنکارا تهدید کرد در صورت دعوت نماینده سازمان ملل در امور سوریه از حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه برای شرکت در مذاکرات ژنو، ترکیه در این نشست حاضر نخواهد شد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در صورت دعوت از حزب اتحاد دموکراتیک کردها برای شرکت در مذاکرات حل بحران سوریه در ژنو، در این مذاکرات شرکت نمی کند.

وی در واکنش به سوالی پیرامون موضع ترکیه در قبال شرکت حزب اتحاد دموکراتیک کرد در مذاکرات سوریه که قرار است جمعه ۹ بهمن در ژنو برگزار شود، گفت: در صورت دعوت از این حزب حتما این مذاکرات را تحریم می کنیم.

وزیر خارجه ترکیه در عین حال اظهار داشت که طبق وعده های داده شده به آنکارا، این حزب در مذاکرات ژنو شرکت نخواهد داشت.

این در حالی است که طبق منابع خبری «صالح مسلم» رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردها اعلام کرد که دعوتی برای حضور در مذاکرات ژنو دریافت نکرده است.

در همین حال منابع نزدیک به نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه از ارسال دعوت نامه ها از سوی دی میستورا برای شرکت در مذاکرات ژنو خبر دادند. لازم به ذکر است که قرار است مذاکرات سوری مشترک روز جمعه (۹بهمن) در ژنو آغاز شود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا