نتایج انتخابات آفریقای مرکزی باطل شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، زاخاری اندوبا رییس دادگاه قانون اساسی جمهوری آفریقای مرکزی روز دوشنبه اعلام کرد: انتخابات پارلمانی ۳۰ دسامبر۲۰۱۵ (۹ دی ۱۳۹۴) ملغی اعلام می شود و درباره تاریخ برگزاری دوباره آن در کل کشور تصمیم گیری خواهد شد. وی اضافه کرد که به نظر می رسد پای برخی …

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، زاخاری اندوبا رییس دادگاه قانون اساسی جمهوری آفریقای مرکزی روز دوشنبه اعلام کرد: انتخابات پارلمانی ۳۰ دسامبر۲۰۱۵ (۹ دی ۱۳۹۴) ملغی اعلام می شود و درباره تاریخ برگزاری دوباره آن در کل کشور تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد که به نظر می رسد پای برخی از نامزدها در قانون شکنی های رخ داده در این انتخابات کشیده شده و بیش از ۴۰۰ مورد شکایت دریافت شده است.

این تصمیم دادگاه سوال هایی را درباره مراحل بعدی در روند انتخابات برانگیخته است زیرا اکنون رییس جمهوری این مستعمره سابق فرانسه مشخص شده اما هنوز از پارلمان جدید خبری نیست.

با این تصمیم راه رسیدن به دمکراسی پس از سال ها درگیری داخلی در این کشور آفریقایی دشوارتر شد.

نتایج نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری که همزمان با انتخابات پارلمانی برگزار شد توسط دادگاه مذکور تایید شده است. تاریخ دور دوم این انتخابات که بین آنیسه جورج دولوگل و فاستین ارشانژ توآدرا برگزار خواهد شد، هنوز مشخص نیست.

جمهوری آفریقای مرکزی پس از روی کار آمدن نخستین رییس جمهوری مسلمان (۲۰۱۳) به صحنه خشونت های فرقه ای به ویژه حمله های شبه نظامیان مسیحی این کشور علیه اقلیت مسلمان تبدیل شد.

با وجود کناره گیری میشل جوتودیا از قدرت و واگذاری آن به دولت انتقالی، حمله های شبه نظامیان مسیحی به مسلمانان همچنان ادامه یافت.

آفریقای مرکزی با ذخایر سرشار طلا، الماس و اورانیوم یکی از فقیرترین کشورهای جهان است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا