روحانی چه چيزی به پاپ هديه داد

به گزارش سرويس ديني جام نيوز، حسن روحانی، رئیس‌جمهور كشورمان در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرده است. وب سايت دولتي انگليس، بي بي سي فارسي(bbcpersian) در اين باره نوشت:دیدار رئیس‌جمهوری ایران با رهبر کاتولیک‌های جهان ۴۰ دقیقه طول کشیده و دو طرف به رسم معمول هدایی به همدیگر داده‌اند. واتیکان این …

به گزارش سرويس ديني جام نيوز، حسن روحانی، رئیس‌جمهور كشورمان در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرده است.
وب سايت دولتي انگليس، بي بي سي فارسي(bbcpersian) در اين باره نوشت:دیدار رئیس‌جمهوری ایران با رهبر کاتولیک‌های جهان ۴۰ دقیقه طول کشیده و دو طرف به رسم معمول هدایی به همدیگر داده‌اند.
واتیکان این دیدار را صمیمی توصیف کرده است.
به رسم معمول هدایی میان طرفین مبادله شده است
در این دیدار خصوصی، حسن روحانی از رهبر کاتولیک‌های جهان خواسته است تا برایش دعا کند.
دیدار خصوصی و پشت درهای بسته رئیس‌جمهوری ایران و رهبر کاتولیک‌های جهان در حضور دو مترجم برگزار شد.
آقای روحانی یک فرش دست‌باف شهر قم و یک آلبوم از تصاویر آثار محمود فرشچیان، نقاش ایرانی به پاپ هدیه داد.
پاپ فرانسیس هم در مقابل یک مدال با تصویر مارتین مقدس به او هدیه داد که روی آن این قدیس مسیحی در حال اهدای عبای خود به مردی در سرما دیده می‌شود.
پاپ معمولا به سران کشورها که از واتیکان دیدار می‌کنند، این مدال را اهدا می‌کند.
رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین در این دیدار چندین نسخه از نوشته‌ خود را به آقای روحانی اهدا کرده است. پاپ یک نسخه ایتالیایی، یک نسخه انگلیسی و یک نسخه عربی را به رئیس‌جمهوری ایران هدیه داده و گفته است چون نسخه فارسی وجود نداشت، نسخه عربی آن را هدیه داده است.
رئیس‌جمهوری ایران همچنین با کاردینال پیه‌ترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان و پدر پل گالاکر، وزیر مسئول روابط با کشورها دیدار کرده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا