چالش روحانی در هنگام حضور در مقر یونسکو

به گزارش فارس، به نوشته «نیوزویک» این رقابت قرار است در ماه ژوئن سال جاری در تهران برگزار شود و جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. اما مقام‌های اسرائیلی برگزاری این رقابت را نمونه‌ای از یهود ستیزی ایران می‌دانند. بر اساس این گزارش، «کارمل شاماها کوهن» نماینده اسرائیل در …

به گزارش فارس، به نوشته «نیوزویک» این رقابت قرار است در ماه ژوئن سال جاری در تهران برگزار شود و جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. اما مقام‌های اسرائیلی برگزاری این رقابت را نمونه‌ای از یهود ستیزی ایران می‌دانند.

بر اساس این گزارش، «کارمل شاماها کوهن» نماینده اسرائیل در یونسکو نامه اعتراض آمیزی را درباره برگزاری این رقابت به «ایرینا بوکوا» مدیر یونسکو ارسال کرده و خانم بوکوا نیز مخالفت خود را با این برگزاری رقابت بیان کرده است.

در بخشی از نامه نماینده اسرائیل در یونسکو به مدیر یونسکو آمده است: «من از شما خواستارم این رقابت‌ و مقام‌های ایرانی را به خاطر برگزاری آن محکوم کنید.»

و اما مدیر یونسکو نیز در پاسخ به نامه نماینده رژیم اسرائیل از ارسال نامه‌ای اعتراض آمیز به نماینده ایران در یونسکو خبر داد.

در بخشی از جوابیه مدیر یونسکو به نماینده اسرائیل آمده است: «معتقدم که اقدام یونسکو در این برهه از ناآرامی که ما با افزایش افراط گرایی و اعمال وحشی گرایانه و نفرت از یهودیان مواجه هستیم تا این اندازه مهم نخواهد بود. اقدام ایران باعث تمسخر یکی از تاریک‌ترین بخش‌های تاریخ بشریت است.»

قرار است رییس یونسکو این موضوع را در هنگام دیدار حسن روحانی در روز چهارشنبه از مقر یونسکو در پاریس مطرح کند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا