بانک مرکزی: فصل جدیدی در روابط بانکی ایران و ایتالیا آغاز شده است

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی کشورمان به ایتالیا، «گیدو روسا» رئیس کمیته امور بین الملل انجمن بانکداری ایتالیا به همراه هیاتی از این انجمن با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدار کرد. براساس این گزارش، انجمن بانکداری …

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی کشورمان به ایتالیا، «گیدو روسا» رئیس کمیته امور بین الملل انجمن بانکداری ایتالیا به همراه هیاتی از این انجمن با ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران دیدار کرد.
براساس این گزارش، انجمن بانکداری ایتالیا ضمن ابراز خشنودی از رفع تحریم ها و اقدامات محدودکننده ای که بر فعالیت های مالی، بانکی، سرمایه گذاری و اقتصادی تاثیر گذاشته و در چند سال گذشته به روابط مستقیم بین موسسه های مالی ایرانی و جامعه مالی اروپا آسیب زده بود به رئیس کل بانک مرکزی ایران اطمینان داد که برای سرعت بخشیدن به برقراری مجدد روابط مستقیم بین موسسه های مالی دو کشور تمام تلاش خود را به کار بندد.
همچنین نمایندگان انجمن که در نوامبر سال گذشته به همراه نمایندگان ۱۱ بانک برای انجام مذاکراتی باهدف برقراری دوباره روابط بین نهادهای مالی دو کشور به تهران سفر کرده بودند بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر پشتیبانی از بازگشت کامل و سریع فعالیت های بانکی و مالی بین موسسه های دو کشور تاکید کردند.
ولی الله سیف نیز در این دیدار از تلاش های انجمن بانکداری ایتالیا در پیگیری فعالیت های مرتبط با تسهیل از سرگیری روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به همراه یک هیات بزرگ اقتصادی، رئیس جمهوری ایران را در نخستین سفر اروپایی خود به ایتالیا همراهی می کنند. در این سفر ۱۴ سند همکاری بین ایران و ایتالیا امضا شده است.
سیف همچنین در جریان این سفر، با مدیران ارشد بانک های ubae و «مدیو بانکا» دیدار و درباره برقراری روابط کارگزاری بانکی و همچنین توسعه روابط بانکی و خزانه داری ارزی گفت وگو کرد.
همچنین حسین یعقوبی مدیرکل بین الملل بانک مرکزی ایران نیز که در این سفر حضور دارد برای انعقاد قرارداد فاینانس با شرکت ﺑﯿﻤﻪ دولتی ﺳﺎﭼﻪ ایتالیا مذاکراتی انجام دادند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا