حمایت از مخترعان ایرانی ۱۴۸ کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، احمد تویسرکانی در حاشیه کارگاه ثبت بین المللی اختراع در جمع خبرنگاران افزود: ایران عضو pct (معاهده بین المللی ثبت مالکیت معنوی) است که ۱۴۸ کشور برای حمایت از مالکیت های معنوی زیر نظر سازمان جهانی مالکیت معنوی مشارکت می کنند. وی گفت: ایده و اختراعات با استفاده از سیستم …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، احمد تویسرکانی در حاشیه کارگاه ثبت بین المللی اختراع در جمع خبرنگاران افزود: ایران عضو pct (معاهده بین المللی ثبت مالکیت معنوی) است که ۱۴۸ کشور برای حمایت از مالکیت های معنوی زیر نظر سازمان جهانی مالکیت معنوی مشارکت می کنند.

وی گفت: ایده و اختراعات با استفاده از سیستم الکترونیکی ثبت می شود که امکان سوء استفاده احتمالی از اطلاعات اظهارنامه ها نیز وجود نخواهد داشت.

تویسرکانی اضافه کرد: سیستم پذیرش اظهارنامه های ثبت مالکیت معنوی در کشور براساس نظر کارشناسان بین المللی با پیشرفته ترین استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم و اراده دولت برای حمایت از مالکیت های معنوی گفت: برای کاهش هزینه های ثبت مالکیت معنوی باید بودجه ای در اعتبارات عمومی در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

تویسرکانی افزود: برگزاری اینگونه کارگاه ها با حضور اعضای پارک های علم و فن آوری، مسئولان شرکت ها و صنعتگران زمینه را برای تجاری سازی ایده های ثبت شده فراهم می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به زمینه سازی برای خلاقیت و تولید ایده، ثبت مالکیت معنوی و حمایت از آن همچنین ایجاد زمینه های لازم برای تجاری سازی و بهره مندی عمومی از ایده ها و اختراعات در زمینه مالکیت معنوی باید توجه شود.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا