جنرال الکتریک آمریکا وارد مذاکره با ایران شد

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک در حال گفت‌وگو برای ورود به بازار ایران پس از اجرای توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی است. جان رایس، معاون رئیس شرکت جنرال الکتریک در مصاحبه با روزنامه آلمانی‌زبان هاندلس بلات، ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده تجارت با ایران گفت، شرکت متبوع وی در حال مذاکره با طرف …

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک در حال گفت‌وگو برای ورود به بازار ایران پس از اجرای توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی است.

جان رایس، معاون رئیس شرکت جنرال الکتریک در مصاحبه با روزنامه آلمانی‌زبان هاندلس بلات، ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده تجارت با ایران گفت، شرکت متبوع وی در حال مذاکره با طرف ایرانی است.

رایس در عین حال گفت: «بحثهای ما هنوز در مراحل خیلی اولیه قرار دارد».

رایس در ادامه افزود، ایران از نظر استراتژیک یک کشور مهم است و شرکت‌های غربی در حال حاضر تلاش دارند تا موقعیت خوبی در بازار این کشور برای خود دست و پا کنند.

این مقام ارشد شرکت جنرال الکتریک همچنین گفت: اما هنوز محدودیت‌هایی به‌ویژه برای شرکت‌های آمریکایی وجود دارد، «بنابراین ما در مقایسه با رقبای اروپایی و آسیایی‌مان وضعیت نامساعدی داریم».

روز جمعه، سخنگوی شرکت جنرال الکتریک گفته بود: «ما پیدا کردن راه‌هایی برای تجارت در ایران را آغاز کرده‌ایم و در عین حال به‌طور کامل از مقررات دولت آمریکا تبعیت می‌کنیم».

روز ۱۶ ژانویه، ایران و قدرت‌های جهانی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را که در جولای ۲۰۱۵ منعقد کرده بودند، آغاز کردند.

پس از اجرایی شدن برجام، تمام تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایران که از سوی اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل اعمال شده بود، به‌صورت دائمی برداشته شد. ایران نیز محدودیت‌هایی را بر فعالیت‌های هسته‌ای خود اعمال کرده است.

لغو اخیر تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موجب هجوم شرکت‌های بین المللی برای حضور در بازار وسیع و ۸۰ میلیون نفری ایران شده است.

منبع: تسنیم
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا