ساخت دستگاهی که می‌تواند افکار انسان را بخواند

به گزارش موبنا، این دستگاه که نمونه اولیه آن به اندازه کوچک ساخته شده است می‌تواند اطلاعات را از مغز انسان بگیرد و برای استفاده در رایانه، آنها را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل کند. این دستگاه پس از فرآیند مطالعاتی و تحقیقاتی چهار ساله با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیون دلار در مرکز DARPA ساخته …

به گزارش موبنا، این دستگاه که نمونه اولیه آن به اندازه کوچک ساخته شده است می‌تواند اطلاعات را از مغز انسان بگیرد و برای استفاده در رایانه، آنها را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل کند.

این دستگاه پس از فرآیند مطالعاتی و تحقیقاتی چهار ساله با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیون دلار در مرکز DARPA ساخته شده است. مرکز DARPA در اصل آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع آمریکا محسوب می‌شود و به صورت مستقیم زیر نظر وزارت دفاع آمریکا فعالیت می‌کند.

این دستگاه در پروژه‌ای موسوم به طراحی سیستم مهندسی عصبی (NESD) ساخته شده استو یکی از چندین برنامه‌ تحقیقاتی DARPA محسوب می‌شود تا از این طریق بتواند هوش مغزی انسان را به رایانه‌ها انتقال دهد.

این طرح تحقیقاتی در حوزه علوم اعصاب، تراشه‌های کم مصرف، سیستم‌های فوتونیک و دستگاه‌های پزشکی توسعه یافته است و برای نخستین بار چنین امکانی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد تا بتوانند فکر انسان را بخوانند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا