فتح قله‌های جدید در بورس

ادامه روند صعودی بورس تهران و اقبال سهامداران برای خرید سهام شرکت‌ها موجب شد تا شاخص بورس تهران تا نیمه معاملات امروز رکورد جدید دیگری ثبت کرده و موفق به فتح قله ۷۰ هزار واحدی شود. هجوم گسترده خریداران برای خرید سهام شرکت‌ها و مشارکت عجیب سهامداران حقیقی با وجود عرضه حقوقی ها موجب شد …

ادامه روند صعودی بورس تهران و اقبال سهامداران برای خرید سهام شرکت‌ها موجب شد تا شاخص بورس تهران تا نیمه معاملات امروز رکورد جدید دیگری ثبت کرده و موفق به فتح قله ۷۰ هزار واحدی شود.

هجوم گسترده خریداران برای خرید سهام شرکت‌ها و مشارکت عجیب سهامداران حقیقی با وجود عرضه حقوقی ها موجب شد تا شاخص بورس تهران که وضعیت کلی بورس را نشان می دهد تا نیمه معاملات امروز رشد ۱۳۸۹ واحدی را تجربه کرده و بعد از حدود ۱۱ ماه دوباره موفق به فتح قله ۷۰ هزار واحدی شود.

آخرین باری که شاخص بورس تهران موفق به ثبت این کانال شد، فروردین امسال بود که اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای موجب شد توجه سرمایه گذاران به بورس تهران جلب شود و شاخص بورس نیز به سرعت وارد کانال ۷۰ هزار واحدی شود.

در بازار امروز در حالی اکثر صنایع با روند مثبت و رو به رشد مواجه شدند که شرکت‌های خودرویی به دلیل انعقاد قراردهای جدید و همچنین افزایش سرمایه برخی شرکت‌های خودرویی از بیشترین اقبال و توجه برخوردار شدند و صف های میلیونی خرید را مشاهده کردند؛ به طوری که شرکت‌های سایپا دیزل و توسعه معادن و فلزات رکوردار صف های میلیونی شدند و با برخورداری از ۱۰۰ میلیون صف خرید جلودار سایر شرکت‌ها شدند؛ علاوه بر این دو شرکت، شرکت‌های پارس خودرو، زامیاد و دارویی تامین نیز از صف های خرید قابل توجهی برخوردار شدند.

روند صعودی شدید بورس تهران در معاملات امروز موجب شده است تا نیمه معاملات بیش از ۱۰۰ میلیون سهم داد و ستد شده و ارزش بازار سرمایه بعد از مدت‌ها به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

روند افزایشی بورس تهران در حالی موجب کسب بازدهی های مطلوب در کوتاه مدت شده و توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است که به گفته کارشناسان روند صعودی بورس تهران تنها به دلیل اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها بوده و دلیل دیگری ندارد، زیرا همچنان نگرانی هایی در خصوص اقتصاد جهانی و کاهش قیمت نفت در بازار بورس سایه انداخته است؛ به همین دلیل سهامدران باید با بررسی دقیق و تحلیل اقدام به داد و ستد سهم کنند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا