عرضه جهانی رایانه‌های کروم‌بوک سرعت می‌گیرد

به گزارش موبنا، رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل گوگل با نام Chromebook شناخته می‌شوند مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS و بر پایه سیستم‌های پردازشی وب فعالیت می‌کنند. این رایانه‌ها قیمت ارزانی دارند و برای دانشجویان، موسسات آموزشی و کاربران عمومی بسیار جذاب هستند. مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد …

به گزارش موبنا، رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل گوگل با نام Chromebook شناخته می‌شوند مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS و بر پایه سیستم‌های پردازشی وب فعالیت می‌کنند. این رایانه‌ها قیمت ارزانی دارند و برای دانشجویان، موسسات آموزشی و کاربران عمومی بسیار جذاب هستند.

مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد کرومبوک‌های عرضه شده در بازار جهانی از سال ۲۰۱۴ پیشی بگیرد.

در فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی رایانه‌های Chromebook عرضه شده به بازار جهانی ۲.۸ درصد از بازار جهانی رایانه‌های شخصی را به خود اختصاص دادند. این رایانه‌ها در سال ۲۰۱۴ میلادی توانستند ۱.۹ درصد از بازار جهانی را در اختیار بگیرند.

مرکز تحقیقاتی IDC برای عرضه جهانی رایانه‌های Chromebook در سال ۲۰۱۵ میلادی سرعت بیشتری را نسبت به سال قبل پیش‌بینی کرده است و «جِی چو» مدیر تحقیقات این مرکز می‌گوید که روند مذکور در سال ۲۰۱۶ میلادی هم ادامه دارد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا