اسکایپ جدید آدرس IP را مخفی می‌کند

به گزارش موبنا، این شرکت اعلام کرد که در نسخه جدید ابزار ارتباطی خود آدرس‌های IP کاربران را به صورت پیش‌فرض مخفی می‌کند تا به عنوان مثال اطلاعات مربوط به علاقمندان به بازی‌های ویدیویی در اختیار رقبایشان قرار نگیرد. پیش از این آدرس IP مشترکان اسکایپ مخفی نبود و همه کاربران به آن دسترسی اشتند. …

به گزارش موبنا، این شرکت اعلام کرد که در نسخه جدید ابزار ارتباطی خود آدرس‌های IP کاربران را به صورت پیش‌فرض مخفی می‌کند تا به عنوان مثال اطلاعات مربوط به علاقمندان به بازی‌های ویدیویی در اختیار رقبایشان قرار نگیرد.

پیش از این آدرس IP مشترکان اسکایپ مخفی نبود و همه کاربران به آن دسترسی اشتند. بر این اساس هکرها با استفاده از آدرس IP به راحتی می‌توانستند به اطلاعات ذخیره شده در رایانه کاربران دسترسی داشته باشند.

برای آن دسته از کاربرانی که بازی‌های آنلاین را دنبال می‌کنند این قابلیت بسیار مهم است. کاربرانی که در یک بازی آنلاین شکست بخورند یا اطلاعات بازی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، از این آدرس‌های IP می‌توانند با مشکلاتی مواجه شوند.

مشخص بودن آدرس‌های IP در سیستم اسکایپ از جمله مشکلاتی بود که طی چند سال گذشته بارها و بارها مورد توجه قرار گرفت. کارشناسان امنیتی در سال ۲۰۱۰ میلادی یک حفره خطرناک در اسکایپ شناسایی کردند که به واسطه آدرس IP امکان هک شدن رایانه کاربران را فراهم می‌کرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا