اپل وارد دنیای واقعیت مجازی شد

به گزارش موبنا، این اقدام به اپل امکان می‌دهد با شرکت‌های بزرگی از جمله مایکروسافت، سامسونگ، گوگل و فیسبوک وارد رقابت شود. این شرکت‌ها هم‌اکنون عینک واقعیت مجازی خود را تولید کرده‌اند. کارشناس مذکور «دوگ بومَن» نام دارد و طی چند سال گذشته در دانشگاه پولیتکنیک وریجینیا در رشته علوم رایانه تدریس می‌کرده است. او …

به گزارش موبنا، این اقدام به اپل امکان می‌دهد با شرکت‌های بزرگی از جمله مایکروسافت، سامسونگ، گوگل و فیسبوک وارد رقابت شود. این شرکت‌ها هم‌اکنون عینک واقعیت مجازی خود را تولید کرده‌اند.

کارشناس مذکور «دوگ بومَن» نام دارد و طی چند سال گذشته در دانشگاه پولیتکنیک وریجینیا در رشته علوم رایانه تدریس می‌کرده است. او همچنین مدیریت مرکز تعاملات انسان-رایانه را نیز برعهده داشته است و با پیوستن به شرکت اپل تصمیم دارد در زمینه واقعیت مجازی فعالیت کند.

بومَن که طی چند سال گذشته به صورت دانشگاهی در حوزه رابط‌های کاربری سه‌بعدی فعالیت کرده است، تصمیم دارد این فناوری را با دنیای مجازی ادغام کند و یک گروه تعاملات سه‌بعدی در شرکت اپل تشکیل دهد.

بومن و همکارانش به واسطه توسعه فناوری‌های تعاملی و سیستم‌های تحلیلی سه‌بعدی مخصوص عینک هوشمند HoloLens موفق شدند جایزه ۱۰۰ هزار دلاری را از مایکروسافت دریافت کنند.

لازم به ذکر است فیسبوک در این زمینه یکی از بزرگترین رقبا محسوب می‌شود و با خرید شرکت Oculus Rift به قیمت دو میلیارد دلار، به زودی نخستین عینک هوشمند خود را وارد بازار می‌کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا