افزایش پهنای باند اینترنت کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «سعدی امیری»، امروز(۴ بهمن) در جلسه بررسی طرح کسب و کار و اشتغال پایدار در سنندج، اظهار کرد: وظیفه اداره‌کل ارتباطات و اطلاعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است که تاکنون در استان کردستان در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم. وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون پهنای باند …

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، «سعدی امیری»، امروز(۴ بهمن) در جلسه بررسی طرح کسب و کار و اشتغال پایدار در سنندج، اظهار کرد: وظیفه اداره‌کل ارتباطات و اطلاعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است که تاکنون در استان کردستان در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.
وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون پهنای باند اینترنت در استان کردستان از ۲.۵ به ۱۰.۵ گیگ افزایش یافته است که امیدواریم تا پایان سال نیز دو برابر شود.
مدیر اطلاعات و ارتباطات فناوری کردستان تصریح کرد: با همکاری مخابرات تاکنون ۳۳۰ روستای کردستان به ADSL مجهز شده است و امسال نیز قرارداد تجهیز ۶۷۰ روستا به ADSL تنظیم و اجرا می‌شود.
هم‌چنین در ادامه این جلسه، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کردستان اظهار کرد: متولی اصلی بخشICT در استان کردستان وجود ندارد و همین امر موجب شده که موازی کاری شود و هماهنگی بین بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد.
«سودمند ساعدپناه» افزود: ساختار منسجمی برای این حوزه در استان وجود ندارد و بدون ایجاد ساختاری منسجم نمی‌توان در این حوزه برنامه‌ریزی کرد و طبق برنامه پیش رفت.
وی گفت: سازمان بدون داشتن پشتوانه مالی نمی‌تواند وظایف خود را در این زمینه انجام دهد و با مشکلاتی مواجه است.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان، همکاری سازمان‌های دولتی با شرکت‌هایی را خواستار شد که دارای مجوز رسمی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هستند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه مراکز شتاب‌دهنده فناوری باید در اولویت کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا