درآمد اپل از فروش اپلیکیشن‌ها دو برابر گوگل است

به گزارش موبنا، این مرکز تحقیقاتی در آخرین گزارش خود اعلام کرد اندروید در بازارهای نوظهور از جمله برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و مکزیک بیش از هر زمان دیگر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و بیش از نیمی از رشد صورت گرفته در فروشگاه اینترنتی Play Store به این بازارها مربوط می‌شود. در سال …

به گزارش موبنا، این مرکز تحقیقاتی در آخرین گزارش خود اعلام کرد اندروید در بازارهای نوظهور از جمله برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و مکزیک بیش از هر زمان دیگر مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و بیش از نیمی از رشد صورت گرفته در فروشگاه اینترنتی Play Store به این بازارها مربوط می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۱۰۰ میلیون اپلیکیشن از فروشگاه Play Store بارگذاری شده بود که این رقم در پایان سال ۲۰۱۵ از مرز ۲۰۰ میلیون اپلیکیشن هم فراتر رفت.

در مقابل، فروشگاه اینترنتی App Store اپل که برای دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر سیستم عامل iOS عرضه شده است رشد چندان قابل ملاحظه‌ای را نسبت به قبل تجربه نکرد و پایان سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۱۰۰ میلیون اپلیکیشن از آن دانلود شد.

ولی تفاوت میان این دو مرکز در درآمدهای حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها است. گزارش‌ها نشان می‌دهد درآمدهای اپل در این زمینه بیشتر از گوگل بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز تحقیقاتی، فروشگاه App Store اپل طی یک سال گذشته درآمدی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار از فروش اپلیکیشن‌ها به دست آورده است که این رقم برای Play Store گوگل حدود ۱۰۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا