اقتصاد ایران از سوء مدیریت رنج می برد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، یک نشریه انگیسی در گزارشی با اشاره به فضای پساتحریم و اجرای توافق هسته ای ایران وشش قدرت جهانی نوشت: برخلاف کشورهای ثروتمند خلیج فارس که به شدت وابسته به درآمدهای رانتی نفت هستند، اقتصاد ایران صنعتی با نیروی کار آموزش دیده است. این نشریه با اشاره به …

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، یک نشریه انگیسی در گزارشی با اشاره به فضای پساتحریم و اجرای توافق هسته ای ایران وشش قدرت جهانی نوشت: برخلاف کشورهای ثروتمند خلیج فارس که به شدت وابسته به درآمدهای رانتی نفت هستند، اقتصاد ایران صنعتی با نیروی کار آموزش دیده است.

این نشریه با اشاره به وجود صنایع مختلف و خودروسازی نوشت: با این وجود مدیریت نادرست، فساداقتصادی، تحریم ها و فروپاشی قیمت نفت باعث خروجی های غیرنرمال دراین کشور می شود. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران هدف گزاری رشد اقتصادی ۸ درصد را برای پنج ساله آینده در نظر گرفته است.

اکونومیست در ادامه نوشت: با توجه به رفع تحریم های بین المللی و اجرای برجام، برخی دیپلماتها و کارشناسان مالی پیش بینی می کنند که اقتصاد ایران رشد بهتری در دهه آینده به نسبت کشورهای همسایه اش از قبیل ترکیه و عربستان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا