غسل تعمید میان آب و یخ + عکس

مسیحیان ارتدکس روز ۱۹ ژانویه عید غسل تعمید حضرت عیسی را در جشنواره ای که عنوان تجلی و ظهور مسیح دارد در آب یخ برگزار می‌کنند. بر اساس اعتقاد مسیحیان ارتدکس در این روز حضرت یحیی بن ذکریا یا یوحنا معمدان، حضرت عیسی مسیح را در رودخانه اردن غسل تعمید داد به همین خاطر آب …

مسیحیان ارتدکس روز ۱۹ ژانویه عید غسل تعمید حضرت عیسی را در جشنواره ای که عنوان تجلی و ظهور مسیح دارد در آب یخ برگزار می‌کنند.

بر اساس اعتقاد مسیحیان ارتدکس در این روز حضرت یحیی بن ذکریا یا یوحنا معمدان، حضرت عیسی مسیح را در رودخانه اردن غسل تعمید داد به همین خاطر آب از نیمه شب ۱۸ ژانویه برای مدتی از خواص شفا دهنده برخوردار شده و در پاکسازی و نوزایی معنوی انسان کمک می کند. در روسیه، بلاروس، اوکراین، یونان و برخی از دیگر کشورها سنت مردمی آب تنی در شب عید غسل تعمید حضرت عیسی وجود دارد و طی آن افراد متدین سه بار در هوای سرد در گودال حفر شده در آبگیرهای یخ بسته فرو می روند. در روسیه گودال ها آب یخ را به شکل صلیب حفر می کنند.

طبق اعتقاد افراد متدین، فرو رفتن در آب یخ انسان را از ناملایمات و امراض خلاص می کند. ضمنا به مسحیان ارتدکس توصیه می شود دعا کرده و از خدا سلامتی و سعادت بخواهند. عکس های رویترز و اسوشیتدپرس از این مراسم که روز گذشته در روسیه و اوکراین برگزار شده را در زیر می بینید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا