فیلم/ تلاش جمعی از پناهجویان عراقی برای بازگشت از آلمان

شماری از این پناهجویان خواستار بازگشت به عراق، پس از ماه ها انتظار هنوز پاسخی درخصوص درخواست پناهندگی خود نگرفته اند. بسیاری از مهاجران که خواستار بازگشت به زادگاهشان هستند برای تهیه بلیت مجبور به فروش دارایی های ارزشمندی نظیر زیورآلات خود هستند. یکی از این مهاجران با اشاره به رفتار مسوولان آلمانی می گوید: …

شماری از این پناهجویان خواستار بازگشت به عراق، پس از ماه ها انتظار هنوز پاسخی درخصوص درخواست پناهندگی خود نگرفته اند.

بسیاری از مهاجران که خواستار بازگشت به زادگاهشان هستند برای تهیه بلیت مجبور به فروش دارایی های ارزشمندی نظیر زیورآلات خود هستند.

یکی از این مهاجران با اشاره به رفتار مسوولان آلمانی می گوید: «آنها پناهجویان را به اردوگاه های افتضاحی بدون جای کافی برای خواب، استحمام و استراحت می فرستند. هیچ امیدی اینجا در آلمان نیست. امیدوارم هیچکس خانه اش را برای آمدن به اینجا ترک نکند.»

علاء هدروس، صاحب یک آژانس مسافرتی در برلین که پدرش اهل فلسطین و مادرش لبنانی است به بسیاری از این مهاجران برای تهیه بلیت کمک کرده است.

وی می گوید: «بسیاری هنوز باقی مانده اند. من از تعداد دقیقشان باخبر نیستم ولی زیادند. برخی از آنان مجبور شده اند دارایی های ارزشمندشان را بفروشند؛ درست مثل کاری که در جواهرفروشی کنار این دفتر انجام می شود تا بتوانند بلیت بازگشت به بغداد یا اربیل را تهیه کنند.»

این مهاجران که به دلیل جنگ داخلی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند می گویند که با وجود مخاطراتی که در عراق برای از سرگرفتن زندگی وجود دارد، حاضر به زندگی در برلین نیستند و ترجیح می دهند که به سرزمین خود بازگردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا