انهدام باند بین‌ المللی توریست قلابی

در تحقیقات مشخص شد اعضای یک باند چهارنفره با معرفی خود به‌عنوان مأمور، وارد منازل شاکیان شده و پس از بستن دست‌وپای آنها اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات کرده و متواری شده‌اند و فقط در یک مورد اقدام به سرقت ٨٠٠ ‌میلیون ریال طلاجات کرده‌اند. با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی کارآگاهان و …

در تحقیقات مشخص شد اعضای یک باند چهارنفره با معرفی خود به‌عنوان مأمور، وارد منازل شاکیان شده و پس از بستن دست‌وپای آنها اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات کرده و متواری شده‌اند و فقط در یک مورد اقدام به سرقت ٨٠٠ ‌میلیون ریال طلاجات کرده‌اند.

با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی کارآگاهان و جمع‌آوری مدارک و مستندات لازم، چهره و هویت اصلی متهمان به دست آمد. اطلاعات موجود نشان می‌داد این افراد از گروه‌های تبهکاری بین‌المللی هستند که سرقت مسلحانه، سرقت تحت پوشش مأمور و سرقت از طریق کف‌زنی با پوشش توریست از مهم‌ترین جرائم آنها به شمار می‌آید.

تحقیقات پلیس از وقوع سرقت از طریق کف‌زنی با پوشش توریست قلابی توسط متهمان در اصفهان و ١٤ استان دیگر کشور حکایت داشت. از آنجا که متهمان به طور مرتب در حال تردد از شهری به شهری دیگر یا به خارج از کشور بودند، سرانجام با اقدامات اطلاعاتی ویژه، این افراد در کشور عراق شناسایی شدند و بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت به‌عنف با نیابت قضائی به استان کرمانشاه رفتند و توانستند چهار سارق را در عملیاتی دقیق و حساب‌شده هنگام ورود به خاک کشور از طریق مرز قصر شیرین، شناسایی و دستگیر کنند. سردار «عبدالرضا آقاخانی»، فرمانده انتظامی استان اصفهان، دراین‌باره خاطر‌نشان کرد: متهمان در کشور عراق و در استان‌های دیگر کشور با مراجعه به مردم، خود را به‌عنوان توریست معرفی می‌کردند و از آنان می‌خواستند ارز خارجی آنها را با پول ایرانی معاوضه کنند و از آنجا که این متهمان به زبان‌های خارجی مسلط بودند و خود را به شکل افراد خارجی آرایش می‌کردند، به همین خاطر کسی به آنها شک نمی‌کرد و هنگام معاوضه پول‌ها با شگرد و ترفند خاصی اقدام به سرقت وجوه نقد می‌کردند.

سردار آقاخانی با اعلام اینکه تاکنون یک‌میلیارد و ٢٠٠ ‌میلیون ریال از سرقت‌های تحت پوشش مأمور و ٣٠٠‌ میلیون ریال از طریق کف‌زنی توسط این سارقان کشف شده است، گفت: در بازرسی از ساک همراه آنان ١٦٠ دلار، ٥٠٠‌ هزار دینار و دو ‌میلیون ریال وجه نقد کشورمان کشف شد.  وی افزود: تردد این سارقان در استان‌های قم، فارس، بوشهر، هرمزگان، ایلام، مرکزی، کرمانشاه، یزد، خوزستان، کردستان، لرستان، همدان و البرز و تعدادی از کشورهای همسایه به تأیید رسیده و تلاش برای شناسایی مال‌باختگان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان دستگیرشده از سارقان حرفه‌ای، سابقه‌دار و از تبهکاران خطرناک بین‌المللی هستند، انهدام این باند را یکی از موفقیت‌های پلیس آگاهی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: به مردم توصیه می‌کنیم هنگام مواجهه با افرادی که چهره‌های گمراه‌کننده دارند و به صورت دست‌وپا شکسته خود را توریست خارجی معرفی می‌کنند و درخواست معاوضه ارز با پول ایرانی دارند، حتما از طریق شماره‌تلفن ١١٠، پلیس را در جریان بگذارند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا