واکنش ائمه جمعه به منتقدان ردصلاحیت‌ها

علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه ٢٠ سال قبل از اینکه این حرف را فوکویاما عنوان کند، امام بزرگوار این خطر را اعلام کردند، گفت: «این درست است که امروز عده‌ای راه بیفتند و با کمال بی‌باکی به یک نهاد مقدس توهین کنند؟ بدترین اهانت به شورای نگهبان این است که کسی به شورای …

علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه ٢٠ سال قبل از اینکه این حرف را فوکویاما عنوان کند، امام بزرگوار این خطر را اعلام کردند، گفت: «این درست است که امروز عده‌ای راه بیفتند و با کمال بی‌باکی به یک نهاد مقدس توهین کنند؟ بدترین اهانت به شورای نگهبان این است که کسی به شورای نگهبان بگوید جناحی است. اینها جناحی هستند و برای جناح کار می‌کنند؟ این مسئله مصداق بارز رد ولایت فقیه نیز هست».

علم‌الهدی افزود: «درست نیست عده‌ای در مملکت ما مجری منویات سوء فوکویاما و آمریکا شوند و بگویند شورای نگهبان جناحی عمل می‌کند. ما در این انتخابات قرار است نظام خود را توسعه دهیم و افرادی با هم‌زبانی با فوکویاما مانع این مسئله نشوند». او با اشاره به اینکه در میان نیروهای دین‌دار، متخصص بیشتر پیدا می‌شود، گفت: «برای احراز تقوا و ایمان درحدی‌که کاندیدا شود، مقدس‌ترین نهادی که می‌تواند این صلاحیت را احراز کند، شورای نگهبان است، در همه کشورها نهادی این‌چنینی داریم اما قداست هیچ‌کدام به قداست شورای نگهبان نمی‌رسد».

علم‌الهدی افزود: «اینکه برخی فکر می‌کنند در سایر کشورها فیلترهای صالح در خود احزاب است اشتباه می‌کنند، در ترکیه و مصر و فرانسه و آلمان و آمریکا و روسیه نهادهایی دارند که صلاحیت کاندیدا را در کشور خودشان باید احراز کنند. در شورای نگهبان شش مجتهد قطعی وجود دارد و قداست نهادهای این کشورها به قداست شورای نگهبان نمی‌رسد». او گفت: «امام بزرگوار فرمودند توهین به فقهای شورای نگهبان برای اسلام و نظام خطرناک است که در سال ٦٣ این مطلب ارائه شد و در سال ٨٨ نیز فوکویاما اعلام کرد تا وقتی دو نهاد در ایران باشد، نظام ایران تبدیل به نظام سکولار نمی‌شود: یکی نهاد رهبری و دیگری نهاد شورای نگهبان».

سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران، هم با اشاره به اینکه کسی نگفته آرامش قبرستانی حاکم باشد، گفت: «همه اعتراض کنند؛ انتقاد کنند، اما نه با نیش، چراکه نیش، نیش می‌آورد. عزیزان ناظر و شورای نگهبان از من به عنوان شاگرد کوچک فقها بشنوند که مسئله حق‌الناس موردنظر مقام معظم رهبری بسیار مهم است. اگر فهمیدید دلیلی برای رد صلاحیت آنها که واجد صلاحیت هستند، وجود ندارد، آنها را تأیید کنید و کسی که شرایطش را ندارد، رد کنید. شما قانون‌مدارانه عمل کنید و از سرزنش‌ها بیمی به خود راه ندهید». او افزود: « قانون، حق نظارت بر انتخابات را به شورای نگهبان داده است و سال ۷۱ قانون گفته این نظارت استصوابی است. اهانت به شورای نگهبان سابقه دیرینه دارد.

این اهانت‌ها همواره بوده و امام (ره) و مقام معظم رهبری هم جواب داده‌اند، اما با شناختی که از اعضای شورای نگهبان دارم، می‌دانم که آنها دینشان را به این حزب و آن حزب نمی‌فروشند». خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع مراقبت از سخنان، گفت: «یک‌دفعه می‌بینیم برخی سخنرانی‌ها، تبدیل به میتینگ ضد شورای نگهبان می‌شود. اما بدانید با غوغاسالاری، شورای نگهبان عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد.

ثانیا اینکه در فضای غبارآلوده، برای ایجاد فتنه زمینه آماده می‌شود». آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری، هم به «تسنیم» گفته است: «فقهای شورای نگهبان همواره مورداعتماد حضرت امام و مقام معظم رهبری بوده‌اند و هجمه علیه این نهاد، فتنه‌گری است و تمام نامزدها باید به قانون تمکین کنند».

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا