آیت‌ الله وحید: سید حسن را حفظ کنید

او افزود: اگر علاقه‌اى به آقای خمینى دارند در اولادش حفظ کنند. این مرجع عالی‌قدر تقلید تأکید کرد: اگر بفهمند، (درمى‌یابند که) حفظ آقای خمینى (در) حفظ (اولاد) ایشان است و هرچه اینها دارند از اوست. آیت‌الله وحید، در حالی از نامزدی سیدحسن خمینی دفاع کرده است که پیش‌تر آیت‌الله جوادی آملی از حضور سیدحسن …

او افزود: اگر علاقه‌اى به آقای خمینى دارند در اولادش حفظ کنند. این مرجع عالی‌قدر تقلید تأکید کرد: اگر بفهمند، (درمى‌یابند که) حفظ آقای خمینى (در) حفظ (اولاد) ایشان است و هرچه اینها دارند از اوست.

آیت‌الله وحید، در حالی از نامزدی سیدحسن خمینی دفاع کرده است که پیش‌تر آیت‌الله جوادی آملی از حضور سیدحسن خمینی در رقابت‌های خبرگان استقبال کرده بود. اعلام نظر آیت‌الله وحید خراسانی، در حالی بود که روز گذشته حجت‌الاسلام موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر جامعتین درباره سیدحسن خمینی چیست، گفت: ظاهراً به او گفته بودند امتحان دهید و امتحان نداده است؛ بنابراین دیگر نمی‌تواند شرکت کند.

این سخن دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در شرایطی است که شورای نگهبان هنوز تصمیم خود را درباره نامزدهایی که در آزمون اجتهادی شرکت نکرده‌اند، اعلام نکرده است. برهمین اساس، یک منبع نزدیک به بیت امام، ظاهرا از این سخنان موحدی کرمانی چنین برداشت کرده که مقصود موحدی کرمانی از آن سخنان به معنای انصراف سیدحسن خمینی از کاندیداتوری بوده و در نتیجه توضیحی را به سایت روز نو ارائه کرده و گفته است: «با توجه به کذب‌بودن خبر کیهان و اخبار دروغ رسانه‌های فارس، تسنیم و رجانیوز و تکذیبیه اعضای هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان مبنی بر دعوت از یادگار امام برای شرکت در آزمون خبرگان، ضمن رد مجدد این نوع اخبار مجعول، ایشان هیچ‌گونه انصرافی از انتخابات خبرگان نداده است و مشخص نیست این ادعاها از چه جایگاهی و با چه نیتی عنوان می‌شود، شاید به نمایندگی از رسانه‌های خاص یا فقهای شورای نگهبان که مسئولیت ممتحنین را به ایشان تفویض کرده‌اند؟ این سخنان در حالی مجددا عنوان می‌شود که سخنگوی شورای نگهبان حتی بعد از برگزاری آزمون خبرگان، عکس این اظهارات را عنوان کردند. به‌هرحال این همه جوسازی علیه سیدحسن آقا جای تعجب است».

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا