فاطمه معتمدآریا برگزیده‌ی جشنواره‌ی «داکا»

به گزارش موبنا، این هنرمند که برای فیلم «نبات» به کارگردانی«الچین موسی‌اوغلو» این عنوان را بدست آورد با کسب این جایزه، چهارمین افتخار بین‌المللی را برای این فیلم،به عنوان بازیگر به دست آورد. پیش از این،این بازیگر در چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های شرق اروپا که در وین برگزار ‌شد، جایزه ویژه دریافت کرد. این درحالی …

به گزارش موبنا، این هنرمند که برای فیلم «نبات» به کارگردانی«الچین موسی‌اوغلو» این عنوان را بدست آورد با کسب این جایزه، چهارمین افتخار بین‌المللی را برای این فیلم،به عنوان بازیگر به دست آورد.

پیش از این،این بازیگر در چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های شرق اروپا که در وین برگزار ‌شد، جایزه ویژه دریافت کرد.

این درحالی است که هیأت داوران این جشنواره که در هر دوره بابت کارگردانی فیلم کوتاه مستند و بلند به برگزیدگان جایزه می‌دهد، امسال بعد از اتمام جوایز اعلام کرد که نتوانسته تأثیر فوق العاده بازی در سکوت «معتمدآریا» در فیلم «نبات» را نادیده بگیرد و به‌همین‌ دلیل در این دوره تصمیم گرفته استثنائا یک جایزه رسمی هم به «فاطمه معتمدآریا»، بازیگر فیلم «نبات» بدهد.

همچنین «معتمدآریا »در جشنواره‌های «یوروسیای کشور قزاقستان و «بسفر ترکیه»نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را برای این فیلم محصول کشور آذربایجان ،به دست آورد.

نوشته های مشابه

با توجه به کسب چهارجایزه بین المللی برای فیلم «نبات»و نیز دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن درنهمین دوره جوایز سالانه اسکرین«آسیاپاسیفیک»معروف به «اسکارآسیایی APSA» برای فیلم «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف،«فاطمه معتمد آریا» توانست با کسب پنج جایزه بین المللی در مدت دوماه،رکورددار بیشترین جوایز بین المللی در ایران را از آن خود کند،این درحالی است که این بازیگر،رکورد بیشترین جایزه بازیگری در ایران را نیز تاکنون برای خود نگه داشته است.

وی تاکنون در ایران، جوایزی همچون تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشن خانه سینما برای فیلم «اینجا بدون من»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «مسافران» و… را از آن خود کرده است.؛ «نبات» که پیش‌تر در جشنواره ونیز ٢٠١٤ به نمایش درآمده و همچنین در اسکار ٢٠١٥ نماینده کشور آذربایجان بوده، روایتگر داستان نبات (با بازی فاطمه معتمدآریا) است که در بحبوحه جنگ در یک روستای دوردست و کوچک زندگی کرده و فقط از طریق فروختن شیر که از تنها گاوش به دست آمده امرار معاش می‌کند.

با گسترش جنگ، روستای محل زندگی نبات کاملا متروک می‌شود و او ناچار است به‌تنهایی در این روستا زندگی کند.

«نبات»از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز جایزه دریافت کرده است.

۱۱۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا