خبرگزاری برون‌مرزی صداوسیما راه‌اندازی می‌شود

مراسم رونمایی از لوگوی پایگاه خبری جدید “پارس تو دی” با حضور معاون برون‌مرزی صداوسیما و مدیران رادیوهای این معاونت برگزار شد. دکتر اخگری در مراسم رونمایی از لوگوی جدید خبرگزاری پارس تودی از راه‌اندازی رسمی این خبرگزاری در دهه فجر خبر داد و با تاکید بر “هم‌افزایی” در رادیوهای برون مرزی افزود: “پارس تو …

مراسم رونمایی از لوگوی پایگاه خبری جدید “پارس تو دی” با حضور معاون برون‌مرزی صداوسیما و مدیران رادیوهای این معاونت برگزار شد.

دکتر اخگری در مراسم رونمایی از لوگوی جدید خبرگزاری پارس تودی از راه‌اندازی رسمی این خبرگزاری در دهه فجر خبر داد و با تاکید بر “هم‌افزایی” در رادیوهای برون مرزی افزود: “پارس تو دی” پایگاه خبری با ۳۰ زبان زنده دنیاست که روی یک دامنه اینترنتی با هم تجمیع می‌شوند.

معاون برون مرزی اتفاق جدید پایگاه خبری “پارس تو دی” را مدل جدید رسانه‌ای آن دانست و گفت: امروز مدل رسانه‌ای متفاوت از دیروز است و “نیومدیا” یا رسانه نو اکثریت غالب است و رسانه‌های مطرح در جهان هم به جای صرفاً پخش فرکانسی، به استفاده از ظرفیت، رسانه اجتماعی Social media روی آورده‌اند.

اخگری تصریح کرد: رسانه نو بر بستر وب شکل می‌گیرد و این موضوع استفاده از رادیو را هم با تغییرات زیادی روبرو کرده است، بنابراین درمدل رسانه‌ای جدید باید به سمت و جهتی حرکت کرد که در مناطق همسایه که امکان ارسال امواج فراهم است و رادیو هم بسیار کاربرد دارد، از طریق فرکانس و در مناطق دوردست شرایط استفاده از برنامه های رادیو، در بستر Web فراهم شود.

معاون برون‌مرزی تاکید کرد: وب کستینگ صرفا به استفاده از وب برای پخش محدود نمی‌شود، بلکه با تغییر مدل تولید رسانه ای رادیوهای برون‌مرزی باید محتوایی متناسب با جامعه مخاطب و در قالبی متناسب با رسانه‌های اجتماعی تولید کنند، لذا ایجاد یک گروه هنری متمرکز برای تولید محتوای چند رسانه ای برای رادیوهای برون مرزی ضروری است.

وی افزود پارس تودی، یک خبرگزاری بین‌المللی است، به این معنا که گزارش‌های ارسالی خبرنگاران رسانه‌های برون مرزی به‌صورت خام و با کیفیت بالا از مناطق مختلف جهان را دریافت می‌کند و سپس با تهیه متن خبری به اضافه داده‌های متنی و صوتی، یک فیلد خبری به زبان فارسی، انگلیسی و عربی در اختیار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار می‌دهد. به این ترتیب پارس تو دی، خبرگزاری صوت و تصویر برون‌مرزی خواهد بود.

معاون برون مرزی صدا و سیما افزود: خوشبختانه با وجود رسانه‌های قدرتمندی چون پرس تی وی، العالم، هیسپان تی وی و شبکه‌های سحر و الکوثر و نیز خبرنگاران رادیوهای برون مرزی، امکان هم‌افزایی و عرضه تولیدات خبری برون مرزی در قالب متن، صوت و تصویر وجود خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا